Economie

Antreprenor clujean: Bucureștiul are o piață economică mult mai matură decât Clujul

Mediul de afaceri și business din Cluj se dezvoltă constant și din ce în ce mai mult, Clujul devenind astfel un important centru economic atât în nord-vestul României cât și în restul țării. Acest lucru atrage astfel și o mulțime de evenimente pe această tema: workshop-uri, training-uri conferințe și chiar evenimente de networking pentru cei interesați. Cu toate acestea, o bună parte din antreprenorii clujeni își organizează evenimentele la București.

Unul dintre aceștia este și Alexandru-Cristian Țiff, student la Cluj și founder al evenimentebiz.ro, care a preferat să își organizeze evenimentul, Smart Money Summit, la București.

Reporter: În primul rând dă-mi voie să te întreb cum ți-a venit ideea pentru eveniment?


Alexandru-Cristian Țiff: Ideea unui eveniment mai mare, cu mai mulți speakeri și o promovare pe măsură mi-a venitul anul trecut, în octombrie 2014, în urma participării mele la un internship la o cunoscută societate de servicii de investiții financiare din Cluj. Acolo am avut șansa să cunosc un broker pe piața de capital care după mai multe întâlniri și discuții mi-a propus să organizăm împreună un workshop de mai multe zile, pentru cei care doresc să învețe bazele tranzacționării la bursă.  Ne-a luat două săptămâni să planificăm și cam încă atât să promovăm evenimentul. Deși a fost prima dată când am organizat un astfel de eveniment, am rămas surprinși să vedem că s-au ocupat toate locurile și feedback-ul a fost unul pozitiv. Nu a trecut mult timp și mi-a venit ideea să duc la următorul nivel ceea ce inițial am considerat “un proiect pilot” în domeniul educației financiare. Astfel, așa a apărut ideea din spatele Smart Money Summit, o conferință de o zi axată pe finanțe, business și economie.

Reporter: De ce ai ales să organizezi evenimentul la București și nu la Cluj?


Alexandru-Cristian Țiff: Am ales Bucureștiul fiindcă a fost o mare provocare pentru mine, să organizez un astfel de eveniment în capitală, mai ales că e o zonă și o piață pe care nu o cunosc prea bine. Acolo totul se petrece cu o viteză mult mai mare iar oameni sunt foarte direcți.  De asemenea, am vrut și să cunosc o mulțime de persoane relevante pentru industria lor, astfel încât să se creeze o legătură între Cluj-Napoca și București.

Reporter: În funcție de ce criterii ai ales speakerii pentru eveniment?


Alexandru-Cristian Țiff: Deși știu că numele foarte “sonore” sunt cele care vând, nu am acordat o pondere mare acestui criteriu. În principal m-a interesat ca speakerii să aibă multă experiență și să fie foarte relevanți pentru industria și subiectul prezentării. De asemenea, am dorit ca acest eveniment să fie un pic altceva față de aproape “clasicele” evenimente de antreprenoriat la care mai mult se povestește. Am vrut ca prezentările să se axeze foarte mult pe cifre, analize, statistici sau informații foarte utile și directe, astfel că am contactat speakeri capabili de a susține astfel de prezentări, dar mai ales care personal se identifică cu tema evenimentului: abordarea temelor a fost una top-down, de la macro spre micro.

Reporter: Ești mulțumit de rezultatul evenimentului?


Alexandru-Cristian Țiff: Tot timpul sunt de părere că se poate și mai bine. Cu toate acestea, deși a fost prima ediție, în general feedback-ul a fost unul pozitiv. Participanții au apreciat în special temele abordate și faptul că au putut pleca cu informații valoroase. Am fost foarte plăcut surprins să văd că  au un interes mare în a face networking cu alți profesioniști și a discuta despre posibile parteneriate strategice care să fie benefice pentru toți.

Reporter: Ce crezi tu ca are București  în plus față de Cluj când vine vorba de business/afaceri?


Alexandru-Cristian Țiff: În opinia mea Bucureștiul e o piață mult mai matură din toate punctele de vedere. Fiind centrul economic și strategic al țării, multe companii naționale sau cu capital străin aleg să-și deschidă în primul rând un sediu acolo, astfel că piața muncii și ecosistemul economic local sunt foarte avantajate. Totodată oferta de pe piața office, a spațiilor comerciale și a serviciilor este evident mult mai bogată față de cea din Cluj-Napoca. Mi se pare interesant cum, e destul să petreci un sfert de oră la recepția sau cafeneaua unui hotel din centru, ca să îți dai seama cât de intens vizitat e Bucureștiul în interes de afaceri de persoane care vin din străinătate.

Reporter: Dar Clujul față de București?

Alexandru-Cristian Țiff: Fără să fiu prea subiectiv, Clujul se diferențiază de orice alte oraș prin caracterul oamenilor fie că vorbim de afaceri sau de orice altceva. Cred că mediul de business din Cluj-Napoca e foarte diversificat dar mai ales dinamic dacă e să ne uităm la evoluția companiilor, a investițiilor directe și la potențialul de creștere la nivel naţional. Sectorul IT este probabil cel care îi aduce notorietate orașului, mai ales că mai nou beneficiază de o puternică dezvoltare susținută intens prin hub-uri, acceleratoare sau prin primul cluster de profil. Momentan, s-ar putea spune chiar că nivelul cererii depășește pe cel al angajaților disponibili în acest domeniu. Un alt punct tare al Clujului consider că este numărul foarte mare de studenți care rămân după absolvire aici, contribuind pozitiv pe piața muncii. Personal, consider că orașul Cluj-Napoca își merită pe deplin titlul de “Capitală economică a Transilvaniei”.

Reporter: Ce proiecte viitoare ai și ce așteptări ai de la acestea?

Alexandru-Cristian Țiff: Vreau ca anul viitor, în măsura în care timpul îmi va permite, să organizez o altă ediție a conferinței “Smart Money Summit”, dar de data aceasta mult mai mare și care va avea loc la Cluj. Am luat deja legătura cu doi antreprenori locali din domeniul investițiilor și al intermedierii financiare iar premisele unei colaborări sunt foarte mari. Mă aștept ca această ediție să fie și mai reușită, accentul punându-se și mai mult pe sectorul financiar și alte teme de actualitate.

Reporter: Ce sfat le-ai da celor care ar vrea să organizeze un astfel de eveniment aici la Cluj?

Alexandru-Cristian Țiff: Sfaturile mele ar fi de natură prudențială. E foarte important să fii atent cu cine te asociezi și cine îți sunt partenerii ca să nu ai surprize neplăcute. Dacă evenimentul e promovat intens, o să fii contactat de tot felul de organizații sau persoane cu diverse propuneri. Sfatul meu e ca atât posibilii parteneri cât și propunerile lor să fie analizate foarte atent. Un alt sfat pe care îl pot da e legat de temele abordate, speakeri, dată, locație și alte amănunte care fac diferența dintre un eveniment reușit sau unul mai puțin reușit. Acestea trebuie foarte bine definite din timp și să fie adaptate target-ului evenimentului.

Alexandru-Cristian Țiff este absolvent de Finanțe-Bănci în cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerii, iar acum este student masterand la Bănci și Piețe de Capital în cadrul aceleași facultăți.

Articol scris de Alexandra Denisa Neagoe, studentă la Jurnalism, FSPAC-UBB

Etichete: FSEGA economie
abonare newsletter