Actualitate

Cu trenul de noapte, de la Cluj până la Paris sau Amsterdam

Noi rute pentru trenuri de noapte leagă Clujul de marile capitale europene.

Foto: Sinteza Foto: Sinteza

 

 


Rețeaua europeană de rute pentru trenuri de noapte continuă să se extindă, cu o nouă rută deschisă între capitala Austriei, Viena și Cluj-Napoca, inima Transilvaniei. 


Noua linie a fost creată ca urmare a deschiderii recente a rutei Paris – Viena, facilitând călătoria cu trenul între Cluj și cele două metropole, în confort și stil. Călătoria este recomndată de publicația www.timeout.com.


„Iată o idee. Ațipești în Paris după o zi plină de artă și experiențe culinare și te trezești înconjurat de Alpi, înainte de a-ți petrece ziua în Viena, delectându-te cu binecunoscutul șnițel vienez și un ștrudel. Te întorci apoi în gara principală și mai tragi un pui de somn până la Cluj-Napoca, un oraș din România cunoscut pentru arhitectura medievală, calitatea crescută a aerului, situat în Transilvania, ținutul care a inspirat poveștile legate de Dracula. Sună briliant, nu-i așa?”, se arată pe site-ul menționat.

„Vei putea să te plimbi între orașul Luvre-ului și tărâmul vampirilor în mai puțin de trei zile, fără să trebuiască să pui piciorul într-un avion neprietenos cu mediul înconjurător. Asta înseamnă să călătorești în stil”, mai scrie Timeout.


Distanța feroviară dintre Cluj și Viena este de circa 560 de kilometri și poate fi parcursă în 11-12 ore, în funcție de ruta aleasă, unele trenuri având staționare la Budapesta. Biletul dus începe la suma rezonabilă de 34,90 euro, ajungând la 59 de euro la cușetă și 139 de euro la vagonul de dormit. Prețul include micul dejun pentru vagonul de dormit și cușetă. Distanța dintre Viena și Paris este parcursă de trenul de noapte în circa 14 ore.

Pe șine, până la Amsterdam

​Olanda și Austria au lansat în 2021 unul dintre trenurile de noapte cu cel mai lung parcurs european, cel care leagă Viena de Amsterdam, via Germania. Trenul face 14 ore și biletele costă de la 30 de euro. Trenurile de noapte au dispărut treptat în ultimele două decenii, însă încep să reapară datorită companiilor feroviare din Austria, Germania, Elveția și Olanda. Și Franța a reintrodus după mulți ani un tren de noapte între Paris și Nisa.


Trenul circulă sub brandul Nightjet al companiei OBB din Austria și are șase vagoane de dormit și cușetă și patru vagoane clasă, capacitatea totală fiind de 500 de pasageri.

Există grupă de vagoane Innsbruck - Amsterdam, iar aceste vagoane sunt cuplate la Nuremberg cu cele care sunt aduse de la Viena și apoi trenul complet își continuă drumul către Amsterdam.


Olanda avea acum peste 30 de ani vagoane de noapte directe către destinații precum Minsk, Copenhaga și Milano, dar ultimele trenuri de noapte au circulat în 2016.

Legătura feroviară ar fi trebuit lansată în decembrie, dar s-a amânat din cauza crizei Covid. Ultimul tren direct între cele două capitale a circulat în 2010.

Trenul Wien Hbf - Amsterdam Centraal are 16 opriri intermediare, inclusiv Linz, Regensburg, aeroportul Frankfurt și gara Utrecht.

CITEȘTE ȘI:

Clujul, mai scump decât Viena! Boc: „Dacă vrei să ai calitatea vieții, cam asta se întâmplă”

Ultimele Stiri
abonare newsletter