Actualitate

Opinie. CEO Terapia, Dragoș Damian: „Am să mor și nu am să prind Cluj – București pe autostradă”

Titlul nu este o metaforă. Am realizat că am să mor înainte să șofez Cluj – București pe autostradă. În 2019, statistică arată că în România speranța de viață a unui bărbat este de 72,9 ani, iar sparanța de viață sănătoasă de doar 67 ani.

 

 


Așadar, dupa 67 ani, cel puțin statistic, dacă nu am grijă, îmi va fi greu să șofez cei 350 de km (cam atâția sunt pe hartă) de autostradă. Și cel puțin statistic, în 20 de ani am să mor, ori știm că e imposibil să se poată construi în 20 de ani autostrada care „unește România”.

 


Este ora 15, marți 4 mai, am făcut puțin sub 6 ore din Cluj până în Prislopu Mic, asta și pentru că la volan este colegul meu, cel mai disciplinat șofer din câți există. Waze îmi arată că de aici coada este până la autostrada A1.

Șoferii profesioniști au să-mi spună că a fost greșeala mea să plec cu masina azi, când toată lumea se mișcă dupa mini-vacanță, iar TIR-urile care au fost trase pe dreapta în ultimele zile sunt și ele în mișcare compensatorie. Așa se explică traficul infernal, practic o coloană de mașini de la Cluj și până aici.


Dar traficul aglomerat este de înțeles, și nu despre asta scriu acest scurt jurnal de călătorie. E o zi splendidă, excelentă pentru construcții. Pe tronsonul Aiud – Alba Iulia practic nu se lucrează, una-două utilaje din 10 în 10 km. La nodul rutier din Sebeș nu se lucrează. Pe Sebeș – Sibiu autostrada este distrusă, se circulă pe foarte multe lungimi pe o singură bandă. Nu se lucrează decât în 2-3 locuri.

Pe tronsonul Sibiu – Boița se văd mugurii de teren pregătit, dar nu pare să se lucreze undeva. Am avut noroc, nici un accident pe Valea Oltului dar, surpriză, se lucreaza la rosturi și de aceea în 2 locuri se merge pe un singur sens, la paletă.


Iar pe porțiunea Boița – Rm Vâlcea și apoi Rm Vâlcea – Pitești, nu a început nimic; înțelegem cu toții că în ținuturile Meșterului Manole este puțin probabil că în 20 de ani vom face autostradă. Cine nu crede să se uite la ruinele viaductelor căii ferate dintre Curtea de Argeș și Rm Vâlcea, începută de Ceaușescu în 1979.

Costul unei călătorii pe autostrada de 350 de km este de circa 150 lei persoană, cost care se reduce proporțional cu numărul de persoane din mașină. Și faci cu mașina sub 3 ore, adică tot atât cât faci cu avionul (socotind drumul de aeroport, așteptare, îmbarcare, debarcare, etc.), care este de multe ori mai scump.


Știți cine merge astăzi cu avionul și face sub 3 ore Cluj – București? Da, politicienii și guvernanți, cei rupți de realitatea de orice fel a României, cei care dau vina pe predecesorii lor pentru starea jalnică a infrastructurii.

Așadar, după 7 ore sunt pe A1 și Waze îmi arată coada de intrare în București până la Ciorogârla. Un Cluj – București de 8 ore - o zi de muncă – care trebuia făcut în 3 ore înca de acum 6-7 ani, dacă ne uităm pe master-planurile istorice. O să mă întrebați de ce nu-mi văd de treabă și de medicamentele mele și las opiniile astea fără utilitate, pentru că oricum știm cu toții despre situație și ne-am obișnuit cu ea? V-am explicat în titlu, pentru că am să mor și nu am să prind Cluj – București pe autostradă.

CITEȘTE ȘI:

OPINIE - Dragoș Damian: „Trăim cu 30 de ani mai mult pentru că ne vaccinăm. Cultura vaccinării”

 

Dragoș Damian: „Cel mai scump medicament COVID se folosește în România, deși nu e benefic”

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter