Actualitate

Construim autostrăzi pe modelul Ungariei și Poloniei? „Românii nu mai au răbdare cu noi!”

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a fost prezent, vineri, la Ungheni, la o întâlnire cu constructorii loturilor de pe Autostrada Transilvania.

Construim autostrăzi pe modelul Ungariei și Poloniei? „Românii nu mai au răbdare să le spunem că vom face!”, sursă foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură Construim autostrăzi pe modelul Ungariei și Poloniei? „Românii nu mai au răbdare să le spunem că vom face!”, sursă foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură

În cadrul întâlnirii, Bode a precizat că se ia în calcul modificarea legislaţiei actuale în privinţa plăţii subcontractorilor, faţă de care antreprenorii înregistrează restanţe foarte mari deşi banii le-au fost viraţi de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). El a menţionat că un model în acest sens ar putea fi cel din Ungaria și Polonia, unde dacă un subcontractor nu îşi primeşte banii, se poate duce cu factura la beneficiarul contractului, care îi va face direct lui plata.

„Apropo de subcontractori, luăm în calcul inclusiv o intervenţie legislativă dacă vom constata că una dintre cele mai mari probleme pentru care nu înaintăm cu aceste contracte este aceasta a plăţii subcontractorilor. (...) Ne uităm şi noi către Polonia, către Ungaria, şi vedem care sunt clauzele şi relaţiile dintre beneficiar şi subcontractor, nu antreprenorul general. Acolo dacă un subcontractor nu îşi primeşte banii, se duce cu factura la beneficiar şi îi plăteşte lui în X zile”, a punctat Lucian Bode.


„Luăm în calcul inclusiv această abordare în condiţiile în care constatăm că avem o mare problemă în ce priveşte relaţia subcontractor – antreprenor general. Nu vorbesc de cauze, sunt multiple, dar avem toată deschiderea să ne uităm şi către legislaţie, chiar dacă Guvernul Ludovic Orban a spus de la început că va încerca să legifereze cât mai puţin prin ordonanţe de urgenţă, trebuie să lăsăm Parlamentul să legifereze, dar sunt situaţii în care se impune acest lucru”, a mai precizat ministrul Transporturilor.

Vremea „vom face” a apus!

Lucian Bode a mai arătat că nu poate să nu observe că un motiv pentru care România nu înaintează la capitolul infrastructură este relaţia proastă între antreprenor şi subcontractor. El a subliniat că perioada „vom face” a trecut şi că trebuie să se treacă la fapte. „Românii nu mai au răbdare să li se spună că «vom face», românii aşteaptă de la noi să le spunem «am făcut»”, a mai afirmat ministrul.


Vă reamintim că, spre sfârșitul lunii noiembrie 2019, muncitorii uneia dintre firmele care lucrează pe partea de terasamente la construcţia lotului 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda au sistat lucrările, nemulțumiți că nu mai au material de lucru. Aceștia au protestat în fața organizării de șantier a antreprenorului general Aktor, plângându-se că nu au primit aproximativ 7,5 milioane de lei pentru lucrările executate în ultimele trei luni și că grecii nu le mai furnizează pământ de umplutură.

„Solicităm prim-ministrului Ludovic Orban și ministrului Transporturilor, Lucian Bode, să se implice de urgență și să se asigure că oficialii din CNAIR încheie în cel mai scurt timp aceste acorduri cu subcontractorii și îi plătesc pentru lucrările executate și certificate”, transmiteau, în noiembrie, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Ultimele Stiri
abonare newsletter