monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Parcări și pentru biciclete. Primăria “sacrifică” locurile din parkinguri pentru bicicliști

Bicicliștii își vor putea parca bicicletele cot la cot cu șoferii în parkingurile construite de Primărie. Municipalitatea clujeană schimbă regulamentul de exploatare a parkingurilor din oraș.

Primăria Cluj-Napoca susține că proiectul de bugetare participativă «parcări de biciclete sigure», propus și votat de clujeni, a primit aviz favorabil, prin care se propune un adăpost pentru biciclete în parkingurile existente din Cluj-Napoca.

“E necesară adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local cu privire la reglementarea modului de administrare a locurilor de parcare pentru biciclete care vor fi amenajate în parkingurile din cartierele municipiului. Strategia Uniunii Europene privind calitatea aerului stabilește necesitatea de a combate sursa emisiilor de poluanți și de a identifica și pune în aplicare cele mai eficiente măsuri de reducere a acestora pe plan local, national și comunitar. Încurajarea folosirii mijloacelor alternative în principal ca mijloc de deplasare în oraș, precum și ca vehicul cu rol recreativ și sportiv, reprezintă o prioritate pentru autoritățile publice locale, fiind o component importantă a politicii publice de mediu privind reducerea poluării aerului, dezvoltării mobilității, sportului și promovării unui stil de viață activ și sănătos”, susține municipalitatea.

Regulamentul de exploatare a parkingurilor din cartiere cu un nou capitol pentru reglementarea modului de administrare al parcărilor pentru biciclete aflate în parkinguri are ca scop administrarea parcărilor pentru biciclete ce urmează să se edifice în parkingurile existente și se adresează utilizatorilor de biciclete, atât ca mijloc de transport, cât și în scop recreativ și mai ales celor care ar dori să utilizeze un astfel de mijloc de transport însă nu dispun de spațiul necesar parcării în condiții normale, astfel se dorește încurajarea cât mai multor persoane să utilizeze acest mijloc de transport alternative și nepoluant.

Potrivit Primăriei, pentru realizarea parcărilor pentru biciclete în fiecare parking vizat se propune transformarea a cel puțin două parcări pentru autoturisme, în parcare tip rastel cu aproximativ 40 de parcări pentru biciclete. Restul va fi închis și prevăzut cu un sistem de acces controlat pe bază de cartelă, care va fi primită odată cu emiterea abonamentului de parcare pentru bicicletă.

Miercuri, 14 august, ora 17.00, în Sala de Sticlă a Primăriei municipiului Cluj-Napoca va avea loc dezbaterea publică privind aprobarea modificării și completării Regulamentului de exploatare a parkingurilor din cartierele municipiului Cluj-Napoca.

Ce prevede regulamentul

Locurile de parcare vacante pentru biciclete vor fi atribuite pe bază de abonament anual, cu prioritate persoanelor fizice care au domiciliul stabil/reședința în cartier și care au în proprietate o bicicletă, în ordinea depunerii cererii

Se alocă maxim patru locuri de parcare pentru biciclete pentru aceeași unitate locativă

Abonamentul este valabil și se achită anual până la data de 31 martie a anului în curs

Începând cu anul 2019, tariful anual al abonamentului de parcare pentru o bicicletă este de 50 lei/an

Subînchirierea sau folosirea locurilor de parcare pentru biciclete de către alte persoane cu consimțământul abonaților este interzisă

Serviciul pentru Administrarea Parcărilor nu răspunde de furtul, distrugererea sau vandalizarea bicicletelor parcate în parkinguri

Circulația bicicletelor în parkinguri se face pe accesul destinat pietonilor, pe lângă bicicletă

Odată cu instalarea în rastel, bicicletele vor fi asigurate de către titularii abonamentelor printr-un sistem propriu de prindere

Titularul abonamentului are obligația de a păstra curățenia pe locurile de parcare pentru biciclete și de a le utiliza în condiții normale

LOCURI DE PARCARE

13 parkinguri se află în construcție, la această oră, în cartiere şi în zona centrală, potrivit viceprimarul Dan Tarcea