monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Emil Boc: „Merg pe jos la serviciu, uneori mă întorc cu autobuzul!” Replică elegantă la criticile lui Banciu

Primarul municipiului Cluj-Napoca continuă să marșeze pe ideea „orașului prietenos cu mersul pe jos”. Acesta a recunoscut că face 10.000 de pași zilnic și îi îndeamnă pe clujeni să-i urmeze exemplul.

În timp ce orașul este sufocat de miile de mașini care tranzitează zi de zi arterele principale, Emil Boc caută soluții pentru fluidizarea traficului. Ultima idee a edilului, conceptul de walkable city, pare să încurajeze localnicii să renunțe la mașinile personale și să apeleze la alte modalități de transport, mai sănătoase.

„De 6 luni de zile vin (n.red. în centru) în fiecare zi pe jos, indiferent că a fost zăpadă, viscol, ploaie sau vânt. De multe ori, seara mă duc cu transportul în comun acasă, recunosc, nu de fiecare dată, dar mai fac un pic de mișcare, mai alerg. Atunci când am diverse activități prefer să merg pe jos, durează circa 20 de minute din Zorilor. În fiecare zi fac peste 10.000 de pași”, a mărturisit edilul, la un post de radio local.

Banciu, ignorat, statisticile despre poluare, puse la îndoială

În urmă cu câteva zile, realizatorul TV Radu Banciu a spălat pe jos cu inima Transilvaniei, numind Cluj-Napoca un „oraș de rahat”, jignind și clujenii, pe care i-a numit „orgolioși prostănaci”. Boc spune că nu a urmărit reacția lui Banciu – „băiatul care era la Cluj” – și reamintește de clasamentul mondial în care Cluj-Napoca se situează pe o poziție fruntașă la capitolul calitatea vieții. Cu toate acestea, Clujul s-ar afla pe locul doi în topul celor mai poluate orașe din România, fiind depășit doar de Iași, potrivit unui studiu realizat de AirVisual.

„Nu cred, nu am văzut intervențiile, nu am timp să le urmăresc pe toate (n.red. referitor la comentariile lui Banciu). Repet, sunt atent la toate studiile care apar, dar aici cred că apare o discordanță. Toate studiile internaționale plasează Clujul, inclusiv la capitolul calitatea aerului, pe un loc foarte bun, într-un sens pozitiv. Acest studiu este un pic disonant, diferențele nu sunt foarte mari dacă ne uităm mai atent. Trebuie coroborată (n.red. statistica) cu alte studii, nu neglijăm nicio opinie. Dar este cert, suntem de departe primii în România la calitatea vieții, Clujul este oraș de referință în centrul și estul Europei. Am văzut că era în studiu și un element care ține de mașini. Nu cred că poate fi mai rău decât în București! [...] Știu că o să mă critice multă lume pentru că vorbesc despre acest concept, dar îmi doresc să promovez walkable city”, a precizat edilul, amintind apoi și de un studiu american referitor la transformarea mașinii de la „un instrument al libertății individuale” la un „instrument de irosit timpul și de periclitare a sănătății”.

Biciclete și aparate fitness pentru sănătatea clujenilor

Emil Boc susține că dezvoltarea pistelor de biciclete se află printre prioritățile municipalității. „Vrem să punem bani suplimentari pentru infrastructura de biciclete din oraș, piste și biciclete noi. Dorim să cumpărăm biciclete noi în cadrul programului Bike Sharing, mersul pe jos este doar o formă alternativă”, este de părere primarul.

Boc a dezvăluit că, până la începutul lunii aprilie, toate parcurile din Cluj-Napoca vor fi verificate, urmând să fie remediate defecțiunile la aparatele de fitness. „Am fost criticat că am instalat aparate de fitness în parcuri și în cartiere. Până la data de 2 aprilie, toate parcurile din Cluj-Napoca trebuie să fie verificate, curățate, iar toate aparatele stricate vor fi schimbate”, a dat asigurări edilul municipiului Cluj-Napoca.

Mergi un pic pe jos, te urci în transportul în comun, apoi iar pe jos. Mergi la cumpărături sau la piață, nu trebuie neapărat să te urci în mașină sau în taxi. Haideți să încercăm să mergem un pic și pe jos, e o situație în care câștigăm din toate punctele de vedere!” – Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.