monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Miniștrii educației sunt schimbați ca șosetele, iar la Cluj profesorii caută soluții pentru îmbunătățirea educației

În timp ce Ecaternina Andronescu este propusă pentru un nou mandat în fruntea învățământului, la Cluj profesorii se adună încercând să găsească soluții pentru a îmbunătăți educația.

Deciziile majore luate de actualul senator în cele trei perioade petrecute în funcția de Ministru al Educației au stârnit indignarea opoziției, fostul președinte Traian Băsescu numind-o drept "blestemul sistemului de educație românesc". Numele grele din învățământul clujean au comentat propunerea Vioricăi Dăncilă pentru funcția de Ministru al Educației. Printre deciziile controversate pe care le-a luat au fost:

A desfiinţat şcolile de arte şi meserii (aşa a crescut abandonul şi numărul celor care şi-au pict bacul, a scăzut numărul de meseriaşi)

A vrut intrarea la facultate fără BAC (a propus ca absolvenţii de liceu care şi-au picat bacalaureatul să poată intra la facultate un an “de probă” şi apoi să dea bacalaureatul

A modificat gradul de dificultate la BAC

A eliminat incompatibilitatea dintre statutul de rector şi cel de parlamentar

Acum, există șanse ca „Ambramburica”, așa cum este poreclită, să ajungă iar în fruntea învățământului românesc. În timp ce la nivel de minister, totul este haotic, așa cum a fost încă de la Revoluție, la Cluj, profesorii se întâlnesc și discută, încercând să găsească soluții pentru îmbunătățirea educației.

Peste 280 de profesori și specialiști în educație din România, dar și din țări ca Argentina sau Lituania se adună la Cluj pentru a identifica modul în care învățarea poate deveni mai relevantă.  Fundația Noi Orizonturi organizează în 17 noiembrie la Cluj-Napoca conferința Arhitecții Educației, ajunsă la cea de-a treia ediție, ce are ca temă: Construim abilități pentru viitor.

„Atunci când vorbim despre abilități pentru viitor, am putea să fim tentați să credem că doar competențele digitale vor mai conta, însă cetățenii activi care demonstrează gândire critică și creativă, capacitatea de a rezolva probleme complexe și de a inova, de a opera la nivel global, educați din punct de vedere financiar, buni comunicatori vor fi cei care vor prospera cu adevărat”, spun organizatorii.

Potrivit organizatorilor, conferinţa se doreşte a fi o platformă de dezbatere și explorare a unei soluții viabile pentru a transforma școala românească și a oferi o educație mai bună: învățarea prin serviciu în folosul comunității (service learning). Această nouă perspectivă abordează probleme și provocări reale pentru elevi și comunitățile din care fac parte.