monitorulcj.ro Menu
Actualitate

TOATE parcările între Polivalentă şi Primărie vor fi DESFIINŢATE. Boc nu renunţă la pasajele subterane şi supraterane

După ce tarifele la parcări în zona ultra centrală a municipiului Cluj-Napoca au fost dublate începând de anul viitor, Emil Boc mai dă o lovitură şoferilor: desfiinţează toate parcările între Sala Polivalentă şi Primărie. Primarul Clujului vrea să umple, în acest fel, parkingurile de la Polivalentă şi Cluj Arena, care în majoritatea timpului, cu excepţia evenimentelor, stau goale.

În şedinţa de Consiliu Local de luni primarul Emil Boc a repetat aceeaşi poezie pe care o spune de câteva zile în emisiunile de la radio unde este invitat în permanenţă: centura metropolitană, pasajele supraterane şi subterane, construirea de noi poduri.

“Două proiecte sunt considerate prioritate zero. Primul proiect este centura metropolitană a Clujului de 38 de kilometri, în valoare de 150 de milioane de euro, care începe de la nodul de autostradă A3 de la Gilău, pe malul Someşului până la sensul giratoriu de la Cora, pasaj suprateran până în Mănăştur la Bucium, se continuă cu centura de sud a Clujului până la intersecţia Apahida-Vâlcele. Cu menţiunea că sunt intrări şi ieşiri din oraş pe toată această porţiune de centură. Este cuprinsă în masterplanul de transport 2016-2020. Asta înseamnă că de la anul, după reorganizarea Guvernului, după alegeri, să se treacă imediat la treabă, pentru că toată finanţarea s-a reuşit a fi obţinută. Pe Cluj-Floreşti este mai aglomerat decât pe Bucureşti-Otopeni. Am primit toate aprobările că această lucrare va începe şi va fi terminată”, a spus Boc.

CITEŞTE ŞI

Şoferi, vi se pregăteşte ceva. Boc visează pasaje subterane şi supraterane în cele mai “fierbinţi” zone din oraş

El a continuat cu prezentarea măsurilor pentru decongestionarea traficului.

“Al doilea proiect foarte important este unul pe care îl va porni primăria pe resursele financiare pe care le va avea, pasaj denivelat Tăietura Turcului-Tudor Vladimirescu. Este un pasaj absolut necesar pentru a decongestiona traficul din zonă. Al doilea proiect care va fi început anul viitor cu realizarea studiilor de specialitate este realizarea unui tunel/pasaj Bulevardul 21 Decembrie 1989, în zona Pieţei Mărăşti. Este vorba de a realiza un pasaj subteran probabil, suprateran, vom vedea ce ne spun specialiştii, care va decongestiona zona Pieţei Mărăşti, pasajul ar putea începe de la Biserica Sfântul Petru până pe Aurel Vlaicu. Este o zonă super aglomerată, iar bugetul pe 2017 va include acest obiectiv important. Pentru îmbunătăţirea circulaţiei, vom construi poduri noi sau vom reabilita poduri existente peste râul Someş, unul este podul nou de pe strada Porţelanului, cu două benzi, lărgirea la patru benzi a Podului Garibaldi, reabilitarea Podului Fabricii. Al patrulea pod nou este strada Oaşului cu strada Răsăritului, un pod nou care va scurta foarte mult circulaţia. Aceste proiecte se încadrează în durată medie de execuţie şi care pot fi începute anul viitor”, a mai spus primarul.

“Distanţele de 10 minute, faceţi-le pe jos”

Boc a mai spus că toate parcările între Polivalentă şi Primărie vor fi desfiinţate.

“Vreau să ştiţi că, începând cu 1 ianuarie 2017, vom avea un regim foarte, foarte dur şi strict legat de parcări. Tot ce înseamnă distanţă de 10 minute cât este de Polivalentă până în centrul oraşului, nicio altă parcare nu va fi tolerată, atâta vreme cât acele parkinguri încă sunt goale de la Polivalentă şi stadion sau cu o capacitate sub 30% de ocupare. Pe o distanţă de 10 minute de mers pe jos nimeni nu va putea spune că nu are loc de parcare raportat la zona centrală. După ce aceste parkinguri vor fi ocupate, vom putea discuta şi alte aspecte. Între timp, să sperăm că se vor realiza şi alte locaţii în perioada imediat următoare”, a mai spus edilul.

Consilierii locali din opoziţie l-au luat peste picior pe primarul Clujului acuzându-l că niciun proiect propus de el nu are termene de începere şi de finalizare. “Eu aş fi cerut nişte termene reale, nu 100 de proiecte, ci doar 5 proiecte cu termene reale”, a spus Dan Morar consilier local PSD.

PARCARE

2371

de locuri de parcare există în acest moment în cele 7 parkinguri construite de Primărie, respectiv cel de pe Moţilor (382), de pe Primăverii (445), de pe Fabricii (312), de pe Mehedinţi (126), de pe Băişoara (358), de la Sala Polivalentă (445) şi de la Cluj Arena (303).

Care este situaţia la celelalte parkinguri

“Se lucrează în acest moment la parkingul Mehedinţi-Negoiu, 376 de locuri. Firma titulară a dat faliment, dar partenerul de proiect va continua realizarea parkingului. Nu vom fi obligaţi să reluăm prin licitaţie proiectul rămas, ci va putea fi continuat şi terminat până la mijlocul anului viitor. Parkingul Hasdeu a fost contestat, am câştigat la CNSC contestaţia, mergem mai departe cu acest parking de 320 de locuri, aşteptăm finalizarea licitaţiei”, a spus Boc.

Parcarea în centrul oraşului se dublează

Consilierii locali au votat, luni, proiectul de hotărâre care dublează tarifele la parcări în zona ultracentrală a municipiului Cluj-Napoca. Decizia a fost luată pe fondul unei aglomerări fără precedent a oraşului. Astfel, de la 1 ianuarie 2017, un şofer va plăti, pe o jumătate de oră de parcare în zona I a municipiului Cluj-Napoca, care cuprinde 22 de străzi, un tarif de 2 lei, faţă de un leu, cât este în prezent. De asemenea, tariful pentru o oră de parcare în această zonă va fi de patru lei, pentru două ore şoferul va plăti opt lei, iar pentru 3 orei - 12 lei, aceasta fiind perioada maximă pentru care va putea lăsa maşina parcată într-un loc. După trei ore, şoferul va fi obligat fie să vină să îşi ia un nou tichet, fie să elibereze locul de parcare. De asemenea, prin proiectul adoptat nu se vor mai acorda abonamente de parcare pentru zona centrală decât persoanelor care locuiesc în zonă.