Actualitate

Amenzi de 3,9 milioane de lei aplicate de Protecția Consumatorilor Cluj în zonele de vacanță de iarnă, în decurs de două săptămâni.

Doar în decurs de două săptămâni, Protecția Consumatorilor Cluj a sancționat mai multe centre turistice din zonele de vacanță cu amenzi de aproape 4 milioane de lei din cauza neregulilor constatate.

Amenzi aplicate de Protecția Consumatorilor Cluj, în urma neregulilor constatate în spațiile de cazare din zonele turistice/Foto: Protecția Consumatorilor Cluj Amenzi aplicate de Protecția Consumatorilor Cluj, în urma neregulilor constatate în spațiile de cazare din zonele turistice/Foto: Protecția Consumatorilor Cluj

 

 


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) prin Protecția Consumatorilor Cluj, în coordonarea vicepreședintelui Sebastian Hotca desfășoară acțiuni de control în zonele de vacanță de iarnă, din România, respectiv în Cluj, Sibiu, Maramureș, Băile Felix  în cadrul  structurii special create, în mod tradițional - „Comandament de iarnă 2023”. 

 


Începând cu 5 decembrie 2023 și până pe 10 ianuarie 2024, ANPC va monitoriza permanent aceste zone predilecte pentru turiști în acest sezon, pentru ca vacanța acestora să se desfășoare în cele mai bune coondiții, conform prevederilor legale în vigoare. 

CITEȘTE ȘI: 
Amenzi de 45.000 de lei, în urma unui control al Protecției Consumatorilor la un magazin din Cluj. Produse expirate și igienă precară, printre neregulile constatate.

Activitatea Comandamentului, până pe 19 decembrie 2023, a vizat 427 de operatori economici care își desfășoară activitatea în toate zonele menționate. 


Măsura opririi temporare a activității, aplicată pentru zeci de operatori economic/Foto: Protecția Consumatorilor Cluj

În urma neregulilor constatate, au fost aplicate următoarele sancțiuni:

-565 amenzi contravenționale în valoare totală de circa 3,9 milioane lei
-87 avertismente
-oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de aproximativ 49.000 lei
-oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor, pentru 49 de operatori economici.


Principalele abateri constatate:

  • utilizarea unor produse alimentare fără elemente de identificare, 
  • utilizarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
  • condiții igienico-sanitare precare, în blocul alimentar: paviment deteriorat, instalație electrică improvizată, depuneri de praf și resturi alimentare în colțurile încăperilor, prize și întrerupătoare neigienizate, chedere ale agregatelor frigorifice rupte și neigienizate, mobilier uzat, prezența insectelor, ustensile neprofesionale (veselă din lemn), tavan și pereți neigienizați
Neregulile constatate de Protecția Consumatorilor Cluj, sancționate cu amenzi de 3,9 milioane de lei/Foto: Protecția Consumatorilor Cluj
  • lipsa alergenilor individualizați în lista meniu
  • lipsa ingredientelor, aditivilor și a mențiunii „Provine din produs congelat”, în lista meniu
  • depozitarea produselor direct pe paviment
  • lipsa mijloacelor de protecție impotriva insectelor
  • folosirea unor prosoape uzate, a unor saltele și lenjerii neigienizate, pătate, cu fire de păr
  • folosirea unor autorizații de funcționare expirate
  • lenjerie neconformă în spațiile de cazare 
  • Jucării notificate pe sistemul rapid de alertă Rapex

„În urma verificărilor desfășurate de echipele de control formate din comisari din cadrul Protecției Consumatorilor Cluj și suplimentar judetele Alba, Mures, Sibiu, au fost constatate însă și numeroase exemple de bune practici, în servicii oferite turiștilor, în vacanța de iarnă”, arată Protecția Consumatorilor Cluj. 


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Amenzi de 45.000 de lei, în urma unui control al Protecției Consumatorilor la un magazin din Cluj. Produse expirate și igienă precară, printre neregulile constatate.

Ultimele Stiri
abonare newsletter