Sănătate

Banca Transilvania dublează donaţiile din iulie către PEDITEL, care a ajutat peste 300.000 de copii

Banca Transilvania dublează donaţiile făcute în iulie către PEDITEL. Serviciul de asistenţă pediatrică a ajutat până acum peste 300.000 de copii din România şi diaspora.

 

 


În luna iulie, toate donațiile pentru PEDITEL făcute pe site-ul BT, vor fi dublate de Banca Transilvania.

 


PEDITEL este un serviciu de asistență medicală pediatrică, non stop, gratuit, prin telemedicină, care are continuu nevoie de susținere financiară, pentru a continua programul gratuit și a crește numărul copiilor ajutați.

În cifre, PEDITEL a avut anul trecut o creștere a activității de 21,4% față de 2019 și de 1.217% față de 2014, primul an de funcționare, medicii oferind asistență medicală gratuit, non stop pentru 83.355 de copii. În 2020 serviciul PEDITEL a fost susţinut prioritar de Banca Transilvania.


Peste 300.000 de copii au fost ajutați de serviciul PEDITEL

De la lansare şi până în prezent, peste 300.000 de copii au fost ajutați de serviciul PEDITEL. De la 6.848 de apeluri în primul an de funcționare, PEDITEL a ajuns să preia, șapte ani mai târziu, în medie 7.000 de apeluri lună. Media zilnică a fost anul trecut de 230 apeluri, dar au fost zile când s-au înregistrat și aproape 500 de apeluri pe zi. 

Durata media a apelului de fost de 6,5 minute, iar soluțiile oferite au fost în principal sfaturi medicale aplicabile acasă (peste 79%).  Pentru 12% dintre solicitări, apelanții au primit recomandarea de a face un consult medical de specialitate, alte 6% dintre cazuri au fost redirecționate în maximum două ore către Unitățile de Primiri Urgențe și doar pentru 1,77% dintre solicitări, respectiv 1.475 de cazuri, a fost necesară apelarea numărului unic 112 și solicitarea unei ambulanțe cu medic. Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost stările febrile (26%), diareea (14%) și vărsăturile (9%).


„Anul trecut, 37% dintre apeluri au venit din mediul rural și ne dorim să fim și mai relevanți și să oferim suport medical cât mai multor copii de la sate, 63% au provenit din orașe, iar 7% din totalul apelurilor au fost din diaspora. Gradul de încredere în medicul PEDITEL este extrem de mare, iar suportul medical oferit gratuit face diferența majoră între a merge la spital fără să fie o urgență și a primi un sfat medical avizat, profesionist, la orice oră din zi și din noapte ”, spune Cristina Grigore.

AICI se pot face donații cu orice card bancar din România și diaspora, fără comision.


Despre PEDITEL

Serviciul PEDITEL 1791 este un program național și internațional de asistență medicală pediatrică gratuită, prin telefon, non stop, pentru fiecare copil din România, oriunde s-ar afla în lume prin apelarea la numerele: 1791( național Vodafone, Orange, Telekom ) și *1791(național Digi fix și mobil). Serviciul a fost înființat de Fundația Părinți din România în 2014, iar în cei 7 ani de funcționare neîntreruptă, echipa medicală PEDITEL a ajutat cu sfaturi de intervenție rapidă, până la prezentarea copilului pentru un consult medical, 308.327 copii din România și diaspora. 

Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii părinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România.

CITEȘTE ȘI:

PEDITEL devine hub de telemedicină pediatrică! Părinții pot apela VIDEO medicii când copilul e bolnav

 

PEDITEL sau ALOPEDI? La cine apelează mai mulți părinți?

 

 

abonare newsletter