Sănătate

O clujeancă de 67 de ani vrea să se vaccineze, dar nimeni nu o ajută: „Mă simt fără șanse”

O femeie din Cluj-Napoca simte că este dată la o parte, deoarece nu reușește să se programeze pentru a doua etapă de vaccinare, chiar dacă intră în categoriile de oameni care au prioritate la vaccin.

 

 


A doua etapă de vaccinare anti-COVID-19 a început la jumătatea lunii ianuarie, unde românii de peste 65 de ani, cei cu boli cronice și oamenii care lucrează în domenii cheie au prioritate la administrarea primei doze de vaccin.

 


O femeie de 67 de ani din Cluj s-a plâns de faptul că nu reușește să se vaccineze, chiar dacă se încadrează atât la vârstă, cât și în categoria bolilor cornice.

monitorulcj.ro a vorbit cu femeia care a fost ignoartă de toată lumea, începând de la medicul de familie până la call center-ul care oferă consultanță telefonică pentru oamenii care nu reușesc să se programeze pentru vaccinare, însă toate eforturile femeii au fost în zadar.


„Am sunat de peste 40 de ori la un singur call-center”

Adriana Lung, în vârstă de 67 de ani a avut mai multe probleme la programarea pentru vaccinare. Inițial a încercat să se programeze singură, dar nu a reușit. Apoi a apelat la doctorița de familie, care a spus că nu este datoria ei să facă acest lucru.

Femeia se încadrează și la vârstă dar și la categoria de boli cronice, fiind operată de nenumărate ori. Speriată a sunat la Poliție pentru a găsi îndrumare, însă nu a rezolvat nimic. Timp de două zile a umblat dintr-o centrală telefonică, în alta, iar la final nu a obținut niciun ajutor.


„Am încercat să mă înscriu singură, dar nu am reușit. Am sunat la call center, dar mereu îmi dădea pe ocupat. Am sunat de peste 40 de ori. În cele din urmă, am sunat la Poliție ca să mă îndrume, pentru că nu știam la cine să apelez pentru a mă programa. Cei de la Poliție mi-au dat un număr de Telverde, iar de acolo m-au trimis la un alt număr de telefon, la un call center din București. După zeci de telefoane date, într-un final am reușit să vorbesc cu cineva și să mă înregistreze și mi-au zis să revin pentru a-mi oferi detalii cu privire la centrul la care sunt arondată. Am sunat a doua zi, dar nu mi-a mai răspuns nimeni”, a declarat pentru monitorulcj.ro Adriana Lung.

Deși oamenii se plâng că nu reușesc să se programeze pentru vaccinare, în județul Cluj, săptămâna trecut au fost înregistrare 24,5% din pierderi, anume 294 de doze de vaccin, dintr-un total de 22.247 doze de vaccin, potrivit Hotnews.


Femeia spune că îi este frică de acest virus și vrea să se vaccineze, dar nu reușește din cauza faptului că organizarea campaniei de vaccinare nu a fost una chiar foarte bună.

„Îmi este frică să nu treacă tura și eu să rămân nevaccinată. Vor intra alte categorii de salariați, iar etapa noastră va trece în curând și simt că am rămas pe dinafară. Campania de vaccinare nu s-a organizat foarte bine. Din punctul meu de vedere, ar fi trebuit ca fiecare să meargă în centrele de vaccinare unde este arondat pentru vot și să ne înregistreze pe listele de votare, pentru că acolo sunt cuprinși doar persoanele peste 18 ani. Dacă ar fi procedat în acest fel, nu ar fi ieșit toată nebunia asta și nu și-ar mai fi bătut joc de poporul român”, a explicat Adriana Lung.

„Mă simt fără șansă”

Adriana Lung este de părere că platforma de programare pentru vaccinare este foarte greu de utilizat, mai ales pentru oamenii care nu au cunoștiințe în domeniul tehnologiei.

„Mă simt fără șansă. Actuala conducere a țării este criminală! Pentru că nu doar de mine își bate joc, ci de sute de mii de oameni. Eu mai știu să folosesc calculatorul, chiar dacă am o vârstă, dar sunt foarte mulți care chiar nu se descurcă. Ce pățesc oamenii respectivi? Cum ajung să se vaccineze? Platforma este foarte greu de accesat, iar completarea ei este dificilă, mai ales pentru cei care nu știu să lucreze cu tehnologia”, a spus femeia.

Adriana Lung a fost asistentă medicală din anul 1995 până în 2018, când s-a pensionat. Ea spune că acest episod i-a lăsat un gust amar, pentru că oamenii care se află la conducere nu empatizează cu populația.

„Mi-a lăsat un gust amar, sincer! Într-o activitate de peste 20 de ani ca și asistentă medicală, mii de pacienți au trecut prin mâinile mele, iar eu nu mi-am bătut joc, așa cum fac ei acum. Ei acum își bat joc de oameni, de populație. Îi pasă cuiva de cei care stau în vârf de munte? Ei cum se vaccinează?”, spune Adriana Lung.

Clujenii au luat cu asalt Centrul Medical Unirea

Astăzi, 25 ianuarie, clujenii au venit în număr mare la Centrul Medical Unirea, de pe strada Observatorului din Cluj-Napoca, pentru a se vaccina anti-COVID.

monitorulcj.ro a vorbit cu câteva persoane care au reușit să se vaccineze astăzi, având în vedere că platforma de programare are mici defecțiuni. Majoritatea oamenilor care s-au programat acum două săptămâni, au reușit să se vaccineze abia acum.

„Eu mi-am programat mătușa destul de repede, chiar după ce s-a lansat site-ul. După 10-15 minute mi-am dat seama ce trebuie să fac, dar ea nu s-a descurcat, vă spun sincer. Este foarte greu pentru persoanele mai în vârstă să facă această programare online. Recent am încercat să programez și alți vârstnici, dar nu a mai fost posibil pentru că site-ul nu permite o progamare dacă nu mai este loc liber la un rapel după 21 de zile, chiar dacă sunt locuri libere în general. Asta este problema principală a platformei”, a spus un clujean.

La coadă nu se stă mult, aproximativ 7 minute, chiar dacă sunt oameni. Asistentele se mișcă destul de repede, potrivit clujenilor care au stat azi la rând pentru a se vaccina.

„Copii mei m-au programat pentru vaccinare acum două săptămâni, iar astăzi m-am vaccinat. Mă simt foarte bine, nu am avut efecte adverse. Eu și soțul meu ne-am informat cu privire la campania de vaccinare de la televizor. Copii au insistat foarte mult să mă vaccinez, pentru că și ei s-au vaccinat”, a spus o vârstnică, la ieșirea din centrul de vaccinare.

CITEȘTE ȘI:

Peste 1.200 de doze de vaccin, irosite. Cele mai multe au fost la Cluj

 

abonare newsletter