Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Cluj, a transmis că în cazul elevului agresiv de la Liceul „George Coșbuc”, liniștit numai de poțiști, conducerea școlii a sesizat și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj.
Reducerea analfabetismului funcțional, formarea de competențe-cheie și o raportare adecvată la piața muncii sunt câteva dintre obiectivele noilor programe școlare pentru liceu care se vor aplica din anul școlar 2026-2027.
Ministrul Educației Daniel David a confirmat, joi, că măsurile de reducere cu 10% a cheltuielilor cu salariile nu se vor aplica în zona învățământului preuniversitar.
Modalitatea de premiere a elevilor sportivi nu a fost modificată față de anii trecuți, anunță Ministerul Educației. Părinţii elevilor români care au obţinut medalii la competiţia internaţională Gimnaziada, organizată în Serbia în aprilie 2025, și-au exprimat îngrijorarea cu privire la acordarea premiilor pentru rezultatele obținute.
La finalul proiectului „Lit Check: citit, scris, tradus”, coordonat de Facultatea de Litere și Arte din cadrul ULBS și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, putem afirma cu încredere că literatura (cititul, scrisul și tradusul) a avut una dintre cele mai dinamice și vizibile toamne la Sibiu din ultima vreme.
Ministrul Educației Daniel David spune că profesorii poartă cea mai mare responsabilitate pentru analfabetismul funcțional, iar noua programă de liceu din 2026 va urmări reducerea fenomenului.
Nivelul redus de alfabetizare, abandonul școlar și un nivel scăzut al gândirii critice vulnerabilizează societatea în fața dezinformărilor și manipulării. Tema analfabetismului din România se regăsește printre subiectele prioritare ale Strategiei de apărare națională.