Educație

Pregătire în online pentru examenul care îți poate schimba viața. Elev: „Școala online mi se pare inutilă. Acum sunt scoase în evidență erorile sistemului de învățământ”

Toate școlile din Cluj și-au mutat activitate în mediu online în luna octombrie, din cauza pandemiei. Elevii din clasa a XII-a sunt cei mai afectați, deoarece la finalul anului școlar au de susținut un examen care cuprinde materia celor patru ani din liceu.

 

 


Toate unitățile de învățământ din Cluj s-au închis în luna octombrie, din cauza numărului de cazuri COVID-19 înregistrate. Prin urmare, toți elevii au început să își desfășoare activitatea în mediul online. După ceva timp, Guvernul a decis să închidă toate școlile la nivel național, moment în care Ministrul Educației a făcut mici modificări în programa școlară, cum ar fi anularea tezelor semestriale. Acestea au fost înlo cuite cu o evaluare sumativă.

Cei mai afectați de această perioadă sunt elevii care susțin examene finale, cum ar fi Bacalaureatul. Pentru a înțelege mai bine cum funcționează școala online în această perioadă, monitorulcj.ro a luat legătura cu câțiva elevi de clasa a XII-a din Cluj-Napoca.


„Sunt conștient că va trebui să recuperez materia”

Braz Antonio și Turcu Gadeil, elevi în clasa a XII-a, au povestit cu ce probleme se confruntă ei în sistemul online. Unul dintre cele mai mare dezavantaje este legat de asimilarea de informații. Elevii spun că școala online vine la pachet cu multe dezavantaje pentru ei.

„Există și avantaje în școala online, dar sunt puține. De exemplu economisim timpul pe care îl pierdeam mergând spre școală, iar pauzele sunt mai lungi. Doar că aceste avantaje sunt îngropate de multitudinea de dezavantaje care există la școala online. Sunt mulți care nu au condițiile necesare pentru a participa la ore. Totodată, orele online sunt obositoare, pentru că petrecem 6-7 ore în fața unui ecran, iar temele sunt mult mai lungi față de anii trecuți. Un alt dezavantaj este că nu se face o evaluare corectă a elevului, iar câteodată cerințele sunt prea mari”, explică Braz Antonio-Andrei, elev în clasa a XII-a la Colegiul Tehnic Energetic din Cluj-Napoca.


„Cel mai mare dezavantaj al școlii online este menținerea atenției la ore. Orice mic lucru din jurul meu îmi distrage atenția. Am asimiliat foarte puține informații până în momentul de față. Sunt conștient că va trebui să recuperez materia”, a declarat Gadiel Turcu, elev în clasa a XII-a la Liceul Tehnologic Baptist „Emanuel” Cluj-Napoca, pentru monitroulcj.ro.

Școala online scoate în evidență erorile sistemului de învățământ

Școala online este dificilă atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Cei doi elevi spun că profesorii chiar își dau silința pentru a transmite informația așa cum trebuie, iar eforturile sunt mari având în vedere că acest sistem este complet nou pentru unii profesori.


„Liceul meu s-a organizat foarte bine, având în vedere contextul în care ne aflăm. Profesorii sunt bine pregătiți și își dau toată silința în pregătirea pentru examenul final. Sunt foarte implicați și înțelegători”, afirmă Gadiel.

„Școala online mi se pare total inutilă și scoate în evidență erorile din sistemul de învățământ românesc. Singurul lucru bun este că profesorii chiar își dau silința pentru a preda în sistemul acesta, care este nou și diferit pentru mulți dintre ei”, a declarat Braz Antonio-Andrei


Ce părere au elevii despre decizia Guvernului de a închide școlile din țară?

Elevii consideră că decizia Guvernului de a închide școlile a fost una bună, doar că ar mai fi trebuit să ia în considerare câteva măsuri. De exemplu, cei din clasa a XII-a să meargă fizic câteva ore pentru a se pregăti pentru examen, iar evaluarea din sistemul online ar trebui să fie mult mai serioasă.

„Din punctul meu de vedere, școlile trebuiau închise, dar pentru o perioadă mai scurtă de timp. Trebuie luate niște măsuri de evaluare și predare în sistemul online pe care să le respecte toate cadrele didactice, dar și elevii. Consider că examenul trebuie susținut fizic. Putem respecta toate regulile impuse și până acum în contextul pandemiei, iar totul va fi bine”, sublinează Antonio.

„Sunt de acord cu decizia luată de Guvern, cea de a închide școlile, deoarece cazurile de COVID-19 cresc de la o zi la alta. Consider că a fost o alegere bună de a trece în sistemul online, pentru a stopa răspândirea virusului, doar că ar fi trebuit ca noi, din clasa a XII-a, să putem merge fizic la școală măcar pentru materiile de bac”, spune Gadiel.

Experții din educație trag un semnal de alarmă!

Experții din educație atrag atenția că în ritmul acesta, în care școlile din țară rămân închise, analfabetismul funcțional nu va mai fi problema majoră cu care se va confrunta România. Peste câțiva ani va fi un număr uriaș de copii care nu vor ști să citească sau să scrie..

În anul 2019 aproximativ 39% dintre români sufereau de analfabetism funcțional. Aproape 40% dintre elevii din țară nu înţelegeau un text pe care îl citeau la prima vedere şi nu puteau face deducţii logice simple. În clasamentul european al analfabetismului funcţional, România ocupa primul loc, în anul 2019.

Aceste cifre s-au înregistrat în contextul în care școlile funcționau normal, iar prezența era obligatorie. Oare care sunt cifrele pe care le vom înregistra anul acesta, având în vedere că de când a început școala din septembrie, elevii au mers doar o lună fizic la ore, iar finalul primului semestru se aproprie.

CITEȘTE ȘI:

România a închis toate școlile, în timp ce unele țări au găsit alte măsuri pentru a stopa răspândirea virusului COVID19

 

Un MILION de copii nu au avut acces la educație în ultimele luni. Situația s-a agravat după ce toate școlile din țară au trecut pe scenariul ROȘU

abonare newsletter