Economie

Opinie. CEO Dragoș Damian, Terapia Cluj: „Marca Polidin, făcută praf de nepricepuți. Un act de trădare economică”

Polidin, o marcă emblematică, clădită cu trudă timp de ani de zile, făcută praf de nepricepuți. Noul Polidin va avea succes prin investiții masive în marketing, nu prin dezvoltarea unei formule sau forme de prezentare pe care o au deja 100 de competitori.

 

 


Institutul Cantacuzino, proprietarul mărcii Polidin, a fost cu ani în urmă de talia Institutului Pasteur din Franța și a Institutului Gamaleya din Rusia. Am notat obsedant din 2013 încoace că închiderea producției institutului este un act de trădare a suveranității naționale și economice  pentru că a lăsat cale liberă importurilor competiției.

 


Nota bene, piața medicamentelor și a celorlalte produse fabricate odinioară de institut se ridică astăzi la circa un miliard de lei și va continua să crească după pandemie.

Ar trebui să bucure știrea că Institutul Cantacuzino înviorează Polidin, cel care a imunizat generația decreteilor - dar nu este chiar așa. Din păcate compozitța și modul de fabricație din anii 1990 a mărcii Polidin și a celorlalte produse din institut nu sunt conforme cu standardele de calitate din 2021. Și, subliniez, compoziția și modul de fabricație – la a căror reformulare trebuia să înceapă să se lucreze din 2000 - nu este vorba despre marca în sine care este aur curat.

Consumatorii, tot mai informați

Așadar, revigorarea Polidinului trebuie făcută înțelegând valoarea mărcii și capitalizarea ei de piață – brand equity – la care se adaugă interesul unui consumator care este tot mai informat.

Pentru că dacă veti căuta o formulă de imunostimulant, orice specialist vă poate sugera una, propolis + soc + vitamina C, încă una, propolis + echinaceea + vitamina C, și încă una, propolis + lactobacillus + vitamina C. Nu trebuie investit nici în cercetare de laborator, nici în bioreactoare și nici în echipamente de fabricație, pentru că orice director de dezvoltare din industrie știe cel puțin 5 producători din Europa care pot fabrica sub contract (în “lohn”) o formulă originală de tip immunity boost în 10 forme de prezentare atractivă.

Puterea POLIDIN-ului stă în MARCĂ, în modul în care se va investi în poziționarea față de consumator într-o piață de publicitate care se ridică, în 2018, la 1,2 miliarde Euro (nenegociat). Banii trebuie dați pe reclamă, nu pe inventarea unor formule sau forme de prezentare pe care deja toți ceilalți importatori le au.


Farmec, un model de urmat

Astfel încât, sfatul către generalii cu multe stele din Institutul Cantacuzino este să nu mai risipească bani în dezvoltare și producție, ci în marketing. Indiferent ce va fi în compoziția Polidin - sau RePolidin, o sugestie pentru like de la tânăra generație - acesta, ca și marca, trebuie adus în contemporaneitate, pentru că generația decrețeilor, categoria de vârsta familiară cu numele, oricât de nostalgică ar fi, nu este suficientă pentru un succes de box-office.

Sau, chiar un sfat mai bun, puneți mâna pe telefon și sunați la Farmec, intrebați-i cum au reușit să facă din alte două mărci legendare, Gerovital și Aslavital, fenomene de marketing care se bat de la egal la egal cu toți giganții cosmeticii mondiale.


Opinie de Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj

CITEȘTE ȘI:


Opinie. CEO Dragoș Damian, Terapia Cluj: „Problema României nu este supraimpozitarea sărăciei, ci supraimpozitarea celor corecți”

Ultimele Stiri
abonare newsletter