Economie

Vechea taxă auto revine sub altă formă

Vechea taxă auto va fi reintrodusă de anul viitor, însă cu un alt ambalaj. Noua taxă va fi achitată de şoferi în funcţie de cât de poluantă este maşina. Un grup de lucru format din reprezentanţii mai multor ministere analizează două variante care reintroduc indirect vechea taxă auto.

Prima variantă presupune introducerea unei componente de mediu în taxa achitată periodic la ITP, în timp ce a doua variantă prevede includerea acestei componente în impozitul datorat pentru miljloacele de transport, reiese dintr-un document analizat de profit.ro.

În plus, noua taxă inspirată din practici ale altor state din Uniunea Europeană va fi raportată la veniturile medii. Asta înseamnă că taxa va crește concomitent cu veniturile populației, așa cum este cazul amenzilor, care sunt stabilite în funcție de salariul minim.


Reintroducerea unui sistem de taxare a poluării este justificată acum de autorități prin creșterea numărului de maşini vechi, poluante, înmatriculate în România, comparativ cu anii precedenți, mai ales în contextul în care a fost eliminat şi timbrul de mediu la începutul anului trecut.

România a importat anul trecut peste o jumătate de milion de maşini second hand, dintre care mai mult de 70% sunt cu motorizare diesel poluantă.


Taxa auto pentru autovehicule a fost introdusă în ianuarie 2007, fiind calculată în funcție de vechimea, tipul de catalizator și capacitatea cilindrică a mașinii. Taxa a fost modificată doi ani mai târziu de Guvern, valoarea fiind scăzută, pentru ca din ianuarie 2012, pe fondul protestelor de stradă, să fie suspendată până la finalul acelui an, iar cei care plătiseră deja urmau să își recupereze banii.

Ultimele Stiri
abonare newsletter