Economie

E.On şi Electrica, în topul sesizărilor la Protecţia Consumatorului

<p />Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj a finalizat o serie de verificări la operatorii care desfăşoară activităţi de distribuţie de energie electrică, termică, gaze naturale şi apă.

Pe primul loc la numărul de sesizări venite din partea clujenilor se situează compania E.On Gaz, urmată deElectrica. În cazul E.On Gaz au fost înregistrate 110 reclamaţii, iar 24 de sesizări au fost întocmite cu privire la compania Electrica. Principalele probleme sesizate în cazul E.On au ţinut de contoare defecte, calitatea gazelor livrate, facturi eronate ori întreruperi privind furnizarea. În ceea ce priveşte compania Electrica, plângerile clujenilor au vizat lipsa contractelor încheiate la zi, înreruperile privind furnizarea energiei electrice ori erori de facturare.

Prefectul Florin Stamatian a spus ieri, în şedinţa Colegiului Prefectural, că se gândeşte serios să cheme la discuţii reprezentanţii E.On şi Electrica pentru a încerca să rezolve problemele care au dus la numărul mare de sesizări. Totuşi, şeful CJPC Cluj, Mircea Radu a explicat că o parte dintre problemele semnalate au fost deja rezolvate. Astfel, începând cu luna iunie 2011, E.On a implementat un nou format al facturii de gaze naturale, care are ca scop o mai bună înţelegere a sistemului de facturare.


Un număr de 11 sesizări au fost înregistrate în cazul Companiei de Apă “Someş”, care se refereau în special la întreruperea furnizării apei din cauza unor lucrări la reţele sau din pricina unor defecţiuni. În urma verificărilor efectate nu s-au găsit însă abateri de la prevederile legale în vigoare.

Clujenii s-au plâns şi de firmele care se ocupă de modul de calcul al cheltuielilor privind energia termică în cadrul asociaţiilor de proprietari. Un număr de 15 reclamaţii au vizat compania Ista, iar alte patru Bloc Sistem.

Ultimele Stiri
abonare newsletter