Economie

Cum să vinzi şi ce merită să cumperi online?

Care sunt produsele pe care este mai ieftin să le cumperi online şi ce poţi face ca proprietar de magazin virtual pentru a-ţi creşte vânzările?

Potrivit unui studiu Millward Brown, cele mai mari diferenţe de preţ între magazinele online şi cele offline se regăsesc la produse precum cărţi, tablete şi telefoane mobile.

Online-ul bate offline-ul

Exemplul oferit în studiu este cel al unui telefon al cărui preţ este în jurul a 500 lei. Astfel, în momentul studiului existau diferenţe de până la 80 lei între preţul din online şi cel din offline. De asemenea, tabletele pot fi mai ieftine în cazul anumitor modele cu până la 300 de lei în magazinele online faţă de cele offline. Şi cărţile au preţuri mai mici cu până la 50% pe site-urile cu vânzare.


Potrivit studiului, diferenţele medii de preţ ajung la 25% în cazul cărţilor, 15% la tablete şi 14% la telefoane mobile.

Pe de altă parte, cele mai mici diferenţe de preţ între online şi offline s-au constat la aspiratoare (4%) şi la hrana pentru animalele de companie (1%).


În 11 din cele 12 categorii de produse studiate, produsele vândute online au fost în medie mai ieftine decât în magazinele clasice, o singură categorie fiind cu paritate de preţ - aparatele foto.

Studiul a fost realizat în luna mai, a luat în calcul 12 categorii şi 120 de produse, câte 10 pentru fiecare categorie. Eşantionul constă în 21 de magazine online şi offline, selectate după relevanţa lor în categorie, fiind comparate doar produse cu caracteristici tehnice identice. Datele pot varia în timp în funcţie de politicile magazinelor şi de promoţiile de la un moment dat.


Cum să vinzi mai bine pe internet?

Conform unui alt studiu realizat de Millward Brown România în martie 2014, preţul este un element semnificativ în decizia de achiziţie. Astfel, aproape 49% dintre cei care cumpără online aleg magazinul virtual pe baza faptului că preţul este mai mic decât în magazinele clasice (offline).

Însă pe lângă preţ, alţi factori cu o importanţă ridicată pentru cumpărători atunci când decid să cumpere online sunt oferirea de servicii gratuite (transport si returnare) şi rapiditatea livrării comenzilor.


Există însă şi situaţii când acelaşi produs este chiar şi de două ori mai scump pe un site faţă de altul, iar diferenţa reprezintă de fapt „valoarea de brand”, după cum a explicat Adrian Ursu, Managing Partner al agenţiei de branding BrandFusion,  prezent la conferinţele Business Days Cluj. „Imaginea este cea care poate feri proprietarul unui magazin online de competiţia acerbă a reducerilor de preţ. Întotdeauna va exista pe piaţă cineva cu un produs mai ieftin. Importantă este însă încrederea cumpărătorilor în acel magazin”, a punctat Adrian Ursu.

Piaţă în continuă creştere

Potrivit lui Ciprian Şoleriu, fondatorul agenţiei de marketing digital Brain Art, piaţa online creşte cu 33-35% pe an. „Brandul te ajută să faci bani, dar şi să economiseşti bani”, a explicat Şoleriu la unul din workshop-urile din cadrul  Business Days.


Potrivit declaraţiilor principalilor jucători din piaţa românească de comerţ electronic, piaţa retail-ului online autohton a ajuns în 2013 la aproximativ 600 milioane euro, cifra făcând referire exclusiv la produsele comercializate online, nu şi la servicii.

Ultimele Stiri
abonare newsletter