Economie

Doar 3 din 10 români, de acord cu închiderea supermarketurilor în weekend. 90% dintre români își fac cumpărăturile din marile magazine.

Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarketurilor şi hypermarketurilor în weekend, potrivit unui studiu de specialitate.

Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarketurilor şi hypermarketurilor în weekend, potrivit unui studiu de specialitate/ Foto: pixabay.com Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarketurilor şi hypermarketurilor în weekend, potrivit unui studiu de specialitate/ Foto: pixabay.com

 

 


Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarketurilor şi hypermarketurilor în weekend, arată cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research, care şi-a propus să identifice atitudinile şi percepţiile românilor cu privire la propunerea micilor comercianţi privind închiderea marilor magazine la sfârşit de săptămână, potrivit Agerpres.ro.

90% dintre români își fac cumpărăturile din marile magazine

Conform sursei citate, 90% dintre români declară că obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile din supermarketuri şi hypermarketuri. În topul preferinţelor consumatorilor se regăsesc pieţele (51%) şi magazinele de cartier/ din proximitate (42%). Ca tendinţă, se poate observa că atât persoanele mature peste 55 ani (66%), cât şi bărbaţii (56% bărbaţi versus 47% femei), preferă într-o măsură semnificativ mai mare să îşi facă cumpărăturile mergând la piaţă, acest aspect putând fi influenţat de obiceiurile tradiţionale de cumpărare şi de dorinţa de a achiziţiona produse proaspete şi locale.


Pe de altă parte, doar un procent de 14% dintre români obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile plasând comenzi online, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 lei (20%).

Referitor la comportamentele românilor care obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile din supermarket sau hypermarket, studiul arată că 36% dintre aceştia îşi fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În acelaşi timp, 33% dintre aceştia optează mai degrabă pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziţii în weekend.


În prezent, 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianţi de a închide marile magazine în weekend sau de a stabili un program redus până la prânz, bărbaţii fiind în mai mare măsură familiarizaţi cu subiectul (89% bărbaţi vs. 82% femei).

Pe de altă parte, un sfert dintre tinerii cu vârste între 18-24 ani (26%) declară că nu au auzit de această propunere, comparativ cu procentul de 15% înregistrat la nivelul întregului eşantion.


Măsurând percepţiile românilor referitoare la acest subiect, 41% îşi manifestă mai degrabă dezacordul referitor la această iniţiativă, în special bărbaţii (45% bărbaţi vs. 36% femei) şi cei cu venituri mari, peste 8.000 lei (45%).

33% sunt de acord cu această inițiativă

Doar 33% dintre români declară că ar fi de acord cu această iniţiativă, iar persoanele cu vârste între 35-44 ani (39%) se diferenţiază ca fiind cele mai dispuse să sprijine o astfel de schimbare. În acelaşi timp, 26% din respondenţi sunt nehotărâţi în privinţa iniţiativei, înregistrându-se o pondere semnificativ mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 (40%).


În scenariul în care supermarketurile şi hypermarketurile ar fi închise în weekend, cei mai mulţi dintre români declară că s-ar adapta şi ar fi atenţi să achiziţioneze din timpul săptămânii tot ce au nevoie (64%), în special cei cu vârste peste 55 ani (70%). 28% declară că ar merge la un magazin deschis din proximitate, în mai mare măsură cei între 18-24 ani (45%), categorie de vârstă recunoscută pentru dorinţa de a avea acces imediat la soluţii rapide, adaptate la ritmul lor de viaţă activ.

Pe de altă parte, 8% dintre români ar comanda online, în special tinerii între 25-35 ani (13%), care sunt adesea mai familiarizaţi şi cu utilizarea internetului şi a platformelor de comerţ electronic.

Studiul s-a desfăşurat online în perioada 22-27 martie 2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eşantionului a fost de 1.003 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Compania-mamă a Mega Image vrea să cumpere magazinele Profi. Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia.

Magazinele, obligate să vândă la preț redus sau să doneze alimentele înainte de data expirării. Legea pentru reducerea risipei alimentare a fost promulgată.

Ultimele Stiri
abonare newsletter