Administrație

Lucrările la Podul Porțelanului, începute în luna mai. Vor dura 7 luni. Emil Boc: „Ochii pe ei, ceasul ticăie”

Lucrările în teren la Podul Porțelanului ar trebui să se vadă concret în a doua jumătate a lunii viitoare, a anunțat primarul Emil Boc.

Încep lucrările la Podul Porțelanului din Cluj-Napoca. Foto: CVBP Infrastructură. Încep lucrările la Podul Porțelanului din Cluj-Napoca. Foto: CVBP Infrastructură.

 

 


La începutul acestei săptămâni a fost semnat contractul pentru începerea lucrărilor la Podul Porțelanului, iar acestea vor începe propriu-zis în 26 aprilie.

 


„Am semnat contractul luni. Marți am dat ordinul de începere a lucrărilor odată cu data de 26 aprilie. Termenul de finalizare este peste 7 luni. Asta este ceea ce avem azi, legal, operațional. Probabil din partea a doua a lunii mai o să vedeți și lucruri concrete în teren. Ochii pe ei, ceasul ticăie”, a declarat primarul Emil Boc, joi, la un post de radio local.

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News


În luna februarie a acestui an a fost lansată licitația de execuție, urmând ca lucrările rămase să fie realizate în termen de 7 luni.

Astfel, după mai mulți ani de blocaje și incertitudine, lucrările la Podul Porțelanului din Cluj-Napoca ar putea fi gata la sfârșitul acestui an.


În cadrul licitației publice lansate, două firme s-au luptat pentru realizarea lucrărilor, investiție care se ridică la 13,7 milioane de lei.

Detalii tehnice ale proiectului:

Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grinda cu zabrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri, potrivit CVBP Infrastructură.


De asemenea, infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat cu stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii și încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul pilotilor metalici de indesare în stratul de argilă, la cca. 2 m deasupra stratului de sare interceptat.

Ce presupune investiția?

Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.

Autoritățile locale precizau încă de acum doi ani că podul va avea două benzi de circulaţie, piste pentru biciclete, spaţiu pietonal, va fi suprailuminat și că va asigura o fluenţă mult mai bună a traficului din întreaga zonă.

CITEȘTE ȘI:

Se montează arcele la podul Răsăritului! Piesele, menite să ofere podului un look european. VIDEO

Ultimele Stiri
abonare newsletter