Administrație

Podul Porțelanului, gata până la finalul anului. Boc: „Îl vom testa cu camioane”

Lucrările la Podul Porțelanului avansează în ritmul stabilit și vor fi gata anul acesta, anunță primarul Emil Boc.

Podul Porțelanului din Cluj-Napoca/ Foto: Emil Boc - Facebook Podul Porțelanului din Cluj-Napoca/ Foto: Emil Boc - Facebook

 

 


Lucrările la Podul Porțelanului avansează va fi finalizat anul acesta.

 


Potrivit primarului Emil Boc, înainte de a fi dat în folosință, Podul Porțelanului va fi testat cu camioane care vor trece deasupra lui.

„Foarte curând vom circula pe Podul Porțelanului. Așa cum am promis, anul acesta pe Podul Porțelanului se finalizează și îl vom testa cum se testează podurile, proiectantul și constructorul sub pod și camioane care trec deasupra (…) Am reziliat contractul cu firma anterioară, dacă nu îl reziliam nu era gata nici azi. În administrație nu toate lucrurile merg strună, dar când am văzut că lucrurile nu merg am luat decizia administrativă pentru ca proiectul să se finalizeze. Am avut probleme cu constructorii”, a declarat Emil Boc la un post de radio local.


Podului Porțelanului, un obiectiv dificil pentru autorități

Podul Porțelanului a fost inclus inițial la finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală în martie 2018 cu o valoare de 6.399. 579 lei. 

Din cauza problemelor înregistrate în teren, prin identificarea unui zăcământ de sare, precum și a rezilierii contractului cu executantul SC Diferit, modernizarea Podului Porțelanului a intrat „în prelungiri”, până în 2022. Însă, valoarea inițială a investiției a tot crescut, astfel încât aceasta a ajuns să coste peste 2 milioane de euro. 


Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grinda cu zabrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri, potrivit CVBP Infrastructură. 

De asemenea, infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat cu stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii și încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul pilotilor metalici de indesare în stratul de argilă, la circa 2 m deasupra stratului de sare interceptat.


Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.

Podul va avea două benzi de circulaţie, piste pentru biciclete, spaţiu pietonal, va fi suprailuminat și că va asigura o fluenţă mult mai bună a traficului din întreaga zonă.

CITEȘTE ȘI:

Podul Porțelanului este 90% gata, dar mai e de lucru. Clujenii ar putea circula în 2023 pe un nou pod

Lucrările la Podul Porțelanului, „în grafic”. Boc promite că proiectul va fi finalizat anul acesta

abonare newsletter