Actualitate

Vlad Ciuburciu, Vascar: “O companie care nu e preocupată de sustenabilitate e o companie fără viitor”(P)

O companie care nu e preocupată de sustenabilitate e o companie fără viitor, e de părere Vlad Ciuburciu, Director General Vascar, unul dintre principalii producători de mezeluri, specialități din carne, conserve, semipreparate și carne fresh din România.

Declarația vine în contextul în care Vascar, companie cu peste 37 de ani de activitate în industria cărnii din țara noastră, a lansat de curând strategia de sustenabilitate pentru perioada 2021-2024. Aceasta se sprijină pe patru piloni: responsabilitate față de angajați, producție responsabilă, grijă față de mediu și implicare în problemele comunității.

"La Vascar, investim continuu pentru consolidarea firmei în mod sustenabil, iar responsabilitatea socială reprezintă o parte importantă a business-ului nostru. Dorim să oferim atât clienților, cât și angajaților și partenerilor noștri o viziune de ansamblu, transparentă, asupra activității companiei în domeniul responsabilității sociale și subscriem obiectivelor din strategia națională pentru dezvoltarea durabilă a României", declară Vlad Ciuburciu. Direcțiile stabilite de management, în cadrul strategiei de sustenabilitate pentru următorii ani, au la bază obiective precum: sănătate și bunăstare, egalitate de gen, muncă decentă, creștere economică, investiții în infrastructură și inovații, consum și producție responsabile.


Sustenabilitatea, cuvântul de ordine la Vascar

Dacă, în ceea ce privește produsele, Vlad Ciuburciu (Vascar) a anunțat că acestea trec printr-un proces treptat de eliminare a E-urilor, coloranților, conservanților și aditivilor alimentari, și în cazul proceselor de producție, cuvântul de ordine este tot sustenabilitatea. Astfel, compania aplică standarde riguroase de calitate în domeniul alimentar, ISO 9001/22000 din 2005 și FSSC 22000 din 2011, Vascar fiind certificată International Food Systems High Level. De asemenea, parametrii fizico-chimici și microbiologici ai apei utilizate în procesul tehnologic sunt atent monitorizați, iar aceasta este deversată în apele de suprafață, fără impact negativ.


În același timp, Vascar utilizează tehnologii și echipamente care ajută la eficientizarea consumului de energie electrică și gaze, urmărind să nu existe pierderi. Totodată, compania are în vedere menținerea gradului de conformare la cerințele legale de mediu, îmbunătățirea managementului deșeurilor, înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu LED-uri, înlocuirea hârtiei la casele de marcat cu hârtie reciclabilă, folosirea ambalajelor inovatoare, modernizarea și retehnologizarea continuă, dar și extinderea flotei pentru transportul produselor și planificarea curselor în mod eficient. Prin creșterea gradului de colectare, cantitatea de deșeuri valorificată a crescut, în anul 2020, cu 7% față de anul 2019.

Vascar, două branduri și o cifră de afaceri de 22,8 milioane de euro


Compania din Vaslui, care deține două branduri, Vascar și brandul premium Moldova în Bucate, a raportat venituri de 22,8 milioane de euro la finalul anului 2020, o creștere de 13% față de anul 2019. În ceea ce privește investițiile în retehnologizare și modernizare, acestea se ridică la 5 milioane de euro în ultimii 5 ani, dintre care 1,5 milioane de euro în anul 2020, la care se adaugă investiții în valoare de 3 milioane de euro, contractate pentru anul 2021. Compania, care își comercializează produsele în magazine proprii, magazine tradiționale partenere, rețelele de hypermarket-uri Auchan, Cora, Kaufland și Carrefour, dar și la export, este printre cei mai importanți angajatori locali și contributori la bugetul local din regiunea Moldovei.

Ultimele Stiri
abonare newsletter