Actualitate

Municipalitatea disecă problema traficului: „Soluții miraculoase doar cu constrângeri!” Tarcea: „Să demolăm clădiri pentru a face loc mașinilor aduse cu 500 de euro?”

Autoritățile vin cu soluții pe termen mediu și lung – Centura și Trenul Metropolitan – clujenii însă vor soluții rapide pentru traficul infernal din Cluj-Napoca.

Supărat pe numărul imens de autoturisme care tranzitează zi de zi orașul, viceprimarul Dan Tarcea spune că investițiile municipalității în transportul în comun ar trebui să descurajeze cetățenii să folosească mai mult decât trebuie mașinile personale. De asemenea, Tarcea explică importanța benzilor dedicate pentru autobuze, dezvăluind că cea mai recentă implementare a unei astfel de benzi, cea de la Septimiu Albini până în Piața Cipariu a scăzut considerabil timpul de parcurgere al traseului.

„Am observat în ultima perioadă că a crescut numărul celor care folosesc bicicletele, pe mine personal mă bucură. Asta înseamnă că clujenii folosesc mijloacele de transport alternative, bicicletele, trotinetele, încet se vor obișnui să folosească și mijlocul de transport în comun, mai ales că vine vremea frumoasă. Funcționează foarte bine (n.red. banda dedicată), am avut chiar o discuție cu directorul Companiei de Transport Public (n.red. Liviu Neag) pentru a-mi furniza câteva detalii. Dacă înaintea acestei măsuri autobuzul făcea în medie 10-11 minute de la Septimiu Albini până pe Memorandumului, astăzi media este pe undeva la 6 minute, deci am făcut o reducere cu 40% a timpului petrecut în autobuz. Ne propunem să extindem această bandă, încercăm să găsim soluții pentru a putea reloca parcările cu abonament în spatele blocurilor”, a precizat viceprimarul, la o emisiune radio.


Noi strategii pentru transportul public?

Tarcea a subliniat din nou investițiile făcute de autoritățile locale în mijloacele de transport în comun și a dezvăluit că se lucrează la eficientizarea traseelor și orarelor pe care le parcurg autobuzele. Un sfert de oră – timpul maxim pe care un clujean ar trebui să-l parcurgă până la prima stație de autobuz!

„Anul trecut am cumpărat 75 de autobuze noi, utlramoderne, au venit 11 autobuze electrice, anul acesta din nou alte 11, iar până la mijlocul acestui an trebuie să sosească până la 41 de autobuze electrice. De asemenea, avem o licitație adjudecată pentru 50 de troleibuze și 24 de tramvaie noi. Aceste investiții ar trebui să genereze un impact asupra oamenilor, să folosească aceste mijloace ultramoderne! Este în analiză și un studiu: unde ar trebui să introducem noi mijloace de transport în comun, care sunt rutele la care trebuie să avem o frecvență mai mare. Domnul Neag trebuie să prezinte o asemenea soluție pentru a vedea în următoarea etapă cum putem îmbunătăți folosirea mijloacelor de tranposrt în comun. Să discutăm și despre walkable city, adică fiecare cetățean să fie la maximum 15 minute de o stație de autobuz”, a declarat viceprimarul.


Fără mașini sub Euro 4 la Cluj? Imposibil!

Marți, la Iași, un proiect care ar putea interzice mașinile care au norme de poluare sub Euro 4 a intrat deja în dezbatere publică. Dan Tarcea mărturisește că și municipalitatea clujeană s-a gândit la o astfel de soluție, însă este imposibil de aplicat din cauza autorităților centrale.

„Sunt foarte curios cum o să-l aplice! Și noi am avut asemenea inițiativă, dar baza națională nu funcționează. Noi ne-am uitat până la euro 3, dar nu avem cum să o punem în aplicare! Ideea era să plătești o taxă suplimentară, dar cei de la guvernare nu au întrebat autoritățile publice locale. Trebuie să ne decidem, ce vrem? Pentru că clujenii așteaptă soluțiile de la autoritățile publice locale, ori soluții miraculoase nu sunt decât cu constrângeri. Să lărgim Memorandumului, Eroilor, este imposibil, ce să facem, să demolăm clădirile care sunt pe Memorandumului sau pe Calea Mănăștur pentru a face loc mașinilor care au fost aduse cu 500 de euro în Cluj-Napoca? Noi am ales să prioritizăm mijloacele de transport în comun, mijloacele alternative și mersul pe jos!”, a conchis viceprimarul.


„Haideți să ne punem întrebarea și invers, ce facem noi, cetățenii care înghițim poluarea de la mașini? Punem ventilatoare deasupra Clujului care să extragă dioxidul de carbon și noxele? Hai să încurajăm achiziția de mașini electrice sau hibrid! Potrivit ultimelor date, astăzi sunt 473 de astfel de mașini la nivelul orașului. Cred că va crește și mai mult numărul mașinilor electrice, acolo nu trebuie să faci revizie pentru că nu există ulei, este și economie la combustibil!” – Dan Ștefan Tarcea, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca

Ultimele Stiri
abonare newsletter