Actualitate

Clujul, în pas cu noile cerinţe ale legii învăţământului

<p />Un grup de lucru interdisciplinar a actualizat, în perioada verii, strategia de dezvoltare locală a municipiului la noua lege a educaţiei.

Începând cu anul şcolar 2012-2013, elevii clujeni vor urma şcoala pe baza unei programe noi stabilită de o comisie locală, strategie care va corespunde noii legi a educaţiei.

La iniţiativa Primăriei Cluj-Napoca s-a constituit un grup de lucru interdisciplinar format din reprezentanţi ai tuturor factorilor implicaţi în procesul educativ. Reprezentanţi ai părinţilor – prin Asociaţia Judeţeană a Părinţilor din Învăţământul Preuniversitar Cluj, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj, ai ONG-urilor locale – prin Fundaţia Părinţi Clujeni, ai mediului de afaceri – prin Camera de Comerţ şi Industrie Cluj, ai instituţiilor de învăţământ superior – prin Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, ai învăţământului privat – prin Şcoala Internaţională Cluj şi ai administraţiei locale – prin reprezentanţi ai Primăriei municipiului Cluj-Napoca, s-au întâlnit periodic pe parcursul verii pentru a actualiza strategia de dezvoltare locală a municipiului Cluj-Napoca la cerinţele noii legi a învăţământului.


“Precizez că este o premieră în România această preocupare a noastră legată de aplicarea noii legi, în condiţiile în care încă metodologia de aplicare nu este aprobată, este doar în stadiul de propunere. Ceea ce am făcut până acum este doar un prim pas. Nu trebuie să ne oprim aici”, a declarat primarul Sorin Apostu.

Ţinte strategice


Câteva dintre detaliile puse la punct se referă la asumarea de către conducerile unităţilor de învăţământ preuniversitar din municipiu a ideii şi angajamentului că învăţământul clujean trebuie să fie unul de performanţă la nivelul excelenţei. Totodată, oferta educaţională va trebui adaptată la specificul local ca răspuns la cerinţele pieţei forţei de muncă şi ofertei de locuri de muncă.

“După intrarea în vigoare a legii, curriculumul la decizia şcolii va creşte de la 5% la 30%. Viitoarele consilii de administraţie vor trebui să asigure, să organizeze şi să monitorizeze schimbarea de curriculum. Să poarte un dialog cu elevii, cu părinţii şi cu mediul de afaceri, cu unităţile economice partenere. Avem nevoie de un curriculum îndreptat spre competenţe şi nu spre memorarea de cunoştinţe. Vreau să vă dau câteva exemple de materii la decizia şcolii care sunt deja implementate în şcolile clujene: E-comunicare, Engleza în afaceri, Economie aplicată, Ansambluri sportive extracurriculare, echipe de fotbal, baschet, volei”, a explicat Sorin Apostu.


Bancă de date

Pe termen scurt, grupul de lucru mai are ca obiectiv şi realizarea la nivelul consiliului local şi a inspectoratului şcolar a unei bănci unice de date care să evidenţieze problemele referitoare la unităţile de învăţământ şi la starea învăţământului clujean, exemplele de bune practici, precum şi parteneriatele încheiate între instituţiile de învăţământ şi agenţii economici.

Ultimele Stiri
abonare newsletter