Actualitate

Care sunt marile probleme cu care se confruntă aeroporturile din România?

Creşterea semnificativă a traficului aerian în ultimele două decenii înseamnă foarte multe provocări pentru aeroporturi în ce priveşte dezvoltarea infrastructurii, asigurarea securităţii, confortul pasagerilor dar şi privind terorismul şi ameninţările moderne - cyber security, a declarat miercuri, David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR).

“În aviaţia civilă din România este o creştere importantă, peste media europeană. Anul acesta vor fi peste 15 milioane de pasageri, în urmă cu 20 de ani nu erau în România decât 1,5 milioane. Traficul a crescut de peste zece ori, ceea ce înseamnă foarte multe provocări în ce priveşte dezvoltarea infrastructurii, asigurarea siguranţei, asigurarea securităţii, confortul pasagerilor şi cerinţele companiilor aeriene, dar şi noi provocări mondiale privind terorismul şi ameninţările moderne - cyber security”, a declarat David Ciceo.

Potrivit acestuia, priorităţile aviaţiei civile române pentru următorii patru ani se referă la adaptarea la legislaţia europeană şi adaptarea infrastructurii, personalului şi a tuturor resurselor pentru a gestiona creşterea traficului.


“O creştere foarte mare înseamnă un mare risc pentru siguranţă şi securitate. Pot să vă spun că toate aeroporturile din România îndeplinesc standardele internaţionale, dar vom lua măsuri specifice pentru a gestiona această creştere şi pentru a evita riscurile posibile. Măsuri specifice înseamnă adaptarea infrastructurii - piste, platforme, la cerinţele Regulamentului 139 şi alocarea resurselor necesare. În primul rând este vorba de personal, ceea ce este o provocare foarte mare, pentru că în toată România este nevoie de un număr mare de personal de specialitate, iar pregătirea acestuia durează foarte mult”, a precizat Ciceo.

Directorul general al Aeroportului Oradea, Gheorghe Pasc, a menţionat că o altă măsură foarte importantă, în condiţiile în care România va fi acceptată în Spaţiul Schengen, va trebui să fie remodernizarea aeroporturilor cu aparatură specifică.


“Dacă în primăvara anului 2017, România va fi integrată în Spaţiul Schengen, aeroporturile vor deveni graniţe ale Spaţiului Schengen, iar responsabilitatea este foarte mare pentru administraţiile aeroporturilor”, a spus Gheorghe Pasc.

Timp de trei zile, Asociaţia Aeroporturilor din România (A.A.R.) organizează, în perioada 12-14 octombrie, la Băile Felix, cea de-a 24-a Conferinţă anuală şi Adunare Generală, sub genericul “Competitivitatea aviaţiei civile din România”.


Evenimentul este cea mai importantă manifestare de acest gen din sectorul aviaţiei civile din România şi reuneşte reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, ai Serviciului Român de Informaţii, Poliţiei Române şi Poliţiei de Frontieră. De asemenea, participă directori din cadrul Autorităţii Aeronautice Civile Române şi ROMATSA, preşedinţi de consilii judeţene, directori ai aeroporturilor din România, precum şi reprezentanţi ai companiilor aeriene şi agenţi economici din ţară şi din străinătate, cu activitate în domeniul aeroportuar.

Ultimele Stiri
abonare newsletter