Actualitate

Egalitatea între femei și bărbați nu se aplică și în cazul produselor şi în cazul comerţului

Egalitatea dintre femei și bărbați a fost din vechi timpuri o problemă a societății. Dacă în trecut erau alți factori care să creeze discrepanță, în ziua de azi magazinele fac diferențe uneori uriașe între obiectele pentru bărbați și cele pentru femei.

Sursă foto: blog.chinavasion.com Sursă foto: blog.chinavasion.com

Ion Heliade Rădulescu scria în anul 1837 în ”Curier de ambe sexe”: ”Cine l-a pus pe bărbat să-și facă legi și obiceiuri nedrepte, să-și cultive duhul său și să lase întru neștiință pe al aceleia care o să-i fie nedezlipit tovarăș al vieții? Acum aproape două sute de ani se discuta despre relația dintre bărbat și femeie, iar problemele apăreau în general datorită înrobirii de secole a femeilor.

Fără corectitudine la prețuri

Însă între timp spiritele s-au calmat, oamenii, indiferent de sexul lor, beneficiază de egalitate în ceea ce privește educația, starea economică, statutul juridic, șanse în ceea ce privește afirmarea socială, etc.


Ceea ce însă se pare că încă doresc să creeze o discrepanță între cele două sexe sunt ideile învechite, feminismul și producătorii de... orice. În ceea ce privește majoritatea obiectelor pe care le folosim în viața de zi cu zi, se pare că există diferențe mai mult sau mai puțin deranjante în ceea ce privește prețul, între produsele pentru femei și cele pentru bărbați.

Într-un outlet situat pe o străduță puțin mai retrasă din centrul Clujului se găsesc o varietate de haine, majoritatea ținând pasul cu moda actuală, prețurile însă fiind la jumătate față de cele din mall-uri. Blugii aliniați pe două suporturi ies în evidență prin simplitatea lor. Fără culori sau modele deosebite, blugii pentru femei variază între 29 și 65 de lei, în timp ce cea mai ieftină pereche pentru bărbați este 59 de lei, iar prețurile tot urcă. În mall-uri șansele să găsești o pereche de blugi pentru bărbați sub 90 de lei sunt foarte mici, iar raportul calitate-preț lasă de dorit.


Loredana are 19 ani și merge des să cumpere haine împreună cu fratele ei. Nu înțelege însă de ce hainele pentru bărbați sunt mult mai scumpe.

”Eu văd diferența la haine, când îmi cumpăr eu și când își cumpără fratele meu. El plătește mult mai mult pe trei produse, iar eu cu aceeași sumă îmi cumpăr mult mai multe haine”, explică Loredana.


Diferențe și printre jucării

Într-un complex comercial clujean, la un magazin de bijuterii, lucrurile nu sunt cu mult diferite. Deși pentru sexul frumos bijuteriile reprezintă accesorii necesare, nici la acest capitol bărbații nu au mai mult noroc. La un lănțișor subțire de argint pentru femei prețurile merg până la 400 de lei, în timp ce la bărbați pot să ajungă până la 1300 de lei. Dacă vrem ceva mai evident, adică un lănțișor de argint mai gros, la femei ajungem până la 900 de lei, iar pentru bărbați prețul poate fi și dublu.

Ascuns într-un colț, un magazin plin cu tot felul de accesorii chinezești apreciază egalitatea, fapt pentru care ceasurile de mână, pentru ambele sexe, aveau prețul de 65 de lei.


Unul dintre mall-urile clujene, deși nu trecuse nici ora prânzului era plin de oameni. Într-un magazin pentru copii, cu tot felul de jocuri și jucărioare, pe unul dintre rafturi era o pisică ce purta o coroniță de prințesă și vorbea când o mângâiai pe burtă la prețul de 199 de lei. Doi pași mai încolo, un cățel îmbrăcat în polițist cu aceeași funcție, era la doar 129 de lei. În acest caz se pare că băieții își găsesc jucării mai ieftine decât fetele. Dacă însă dorești să îi pui inventivitatea la încercare copilului tău și vrei să îi cumperi o trusă lego cu care să construiască un oraș, dacă ai o fată vei avea ghinionul să scoți din buzunar cu cel puțin 100 de lei mai mult.

Produsele de îngrijire, necesare pentru femei

Dacă este vorba despre produse pentru îngrijire a corpului, femeile au de pierdut în acest caz. Deodorantele pentru femei au un gramaj mai mic și un preț mai mare față de cele pentru bărbați, chiar dacă sunt de la aceeași firmă. În cazul produselor pentru păr, cum ar fi șamponul, prețurile sunt aproape duble pentru bărbați.


Tudor are 24 de ani și este de părere că produsele pentru femei sunt mai scumpe deoarece companiile sunt conștiente că sunt o necesitate pentru ele.

”Femeile sunt consumatoare mari de produse de îngrijire corporală în timp ce bărbații cumpără doar anumite produse și nu des. Nu ne luăm tot felul de creme, deci este posibil ca produsele pentru bărbați să fie mai ieftine dat fiind faptul că nu consumă atât de mult, pentru a-i stimula să cumpere”, spune tânărul.

abonare newsletter