Actualitate

Magazinul Moemax, reduceri înșelătoare de Black Friday: un produs „la ofertă” costa mai mult decât înainte

Magazinul de mobilier și decorațiuni Moemax din Cluj a fost amendat de Protecția Consumatorului pentru practici înșelătoare de Black Friday. Produse marcate ca fiind „la reducere” erau de fapt mai scumpe.

Magazinul Moemax, reduceri înșelătoare de Black Friday. FOTO: CJPC Cluj Magazinul Moemax, reduceri înșelătoare de Black Friday. FOTO: CJPC Cluj

 

 


Magazinul Moemax a fost amendat cu 40.000 de lei de Protecția Consumatorului, după ce, de Black Friday, a vândut produse cu preț mai mare decât era cu câteva săptămâni mai devreme.

 


„Pe data de 10.11.2023, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj, prin CJPC Cluj, a desfășurat o acțiune de control operatorul economic  SC MOEMAX.RO. SRL, care își desfășoară activitatea pe teritoriul județului Cluj. Verificările s-au efectuat urmare a informațiilor din mediul online și a reducerilor aferente Black Friday, urmărindu-se modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu. 

În urma acțiunii, comisarii CJPC Cluj au identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:


  • practică comercială înșelătoare aferentă reducerilor promoționale care nu au fost făcute la cel mai mic preț din spațiul de comercializare din ultimele 30 de zile, exemplu: un produs pentru  care în perioada 12-31.10.2023, cel mai mic preț de vânzare era 2199 lei, începând cu data de 01-15.11.2023, a intrat în ofertă promoțională cu prețul vechi majorat la 2749 lei și redus la 2336 lei în condițiile în care reducerea trebuia aplicată la prețul de 2199 lei
  • lipsă afișare informatii aferente stocului de produse supus ofertei promotionale 
  • lipsă afișare prețuri/um/monedă într-o formă vizibilă lizibilă și ușor de citit
  • informatii incorecte aferente dimensiunilor produselor afișate pe eticheta de raft față de dimensiunile reale ale acestora 
  • practică comercială incorectă denumirii produsului NR.1, fără a deține un studiu de specialitate pentru o categorie de produse”, a transmis Protecția Consumatorului Cluj.

Ținând cont de neregulile constatate, echipa de control a aplicat următoarele sancțiuni:

  • 1 amedă contravenţională, în cuantum de 40.000 lei și 4 avertismente;
  • încetarea practicii comerciale înșelătoare, până la remedierea deficiențelor.

„Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare”, a arătat CJPC Cluj. 


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Sute de magazine LIDL din Cluj și din țară, amendate de Protecția Consumatorilor cu 7,5 milioane de lei. „«Ciupitul la cântar» a devenit o formă de comerţ”.

abonare newsletter