Proiectul metroului din Cluj are finanțarea asigurată, iar asamblarea «cârtițelor» în subteran va începe după realizarea pereților mulați a puțului de lansare. „Toate lucrările vor începe cu respectarea pașilor legali”, spune primarul Emil Boc.
„Mulți cotcodăcesc, lăsați-i în plata Domnului. Ce să discut cu ăia care oricum dacă le spui că e ziua afară zic «bă nu vezi că e noapte». Da bun, stai cu noaptea ta în cap și asta e viața”, le trasmite primarul Emil Boc celor care contestă proiectul metroului.
Lucrările la puțul de lansare a „cârtițelor” pentru metroul din Cluj vor debuta în luna iulie. Între timp, se lucrează la cele șapte stații pentru a permite săpături continue în subteran odată cu începerea lucrărilor.
Culoarul de mobilitate Nord va urma aliniamentul căii ferate, va conecta Piața Gării, Parcul Feroviarilor, Piața 1 Mai, strada Fabricii și zona IRA – Expo Transilvania, și va ajuta la reconversia urbanistică a vechilor platforme industriale.
În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Primăria pregătește implementarea unei linii dedicate transportului public pe direcția Florești – IRA, soluție menită să eficientizeze traficul din Cluj. „Va fi o mutație importantă în trafic”, spune primarul Emil Boc.