Partidele politice au investit milioane de lei în publicitatea politică online în contextul alegerilor prezidențiale. Noile reglementări UE privind publicitatea politică în social media ar putea avea efecte negative în privința transparenței finanțarii.
Organizația Expert Forum cere public măsuri pentru a reconstrui încrederea în integritatea şi echitatea finanţării politice. „După criza generată de anul electoral 2024 este vital să tranşăm chestiunea integrităţii banilor în politică şi să întărim capacitatea de a investiga neregulile”, transmite ONG-ul în scrisoarea deschisă adresată premierului, partidelor politice și AEP.
Coaliția nu a vrut să taie banii pentru partide, deși premierul Bolojan a spus că o reducere de 10% „nu ar fi o catastrofă”, spune ministrul de Finanțe, Alexandru Nazare.
În decurs de opt luni, partidele politice au încasat subvenții în valoare de 173 de milioane de lei. PSD a luat cei mai mulți bani: 57 de milioane de lei.
Președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, trage miercuri un semnal de alarmă că Rusia pregătește o imixtiune fără precedent în alegerile parlamentare din 28 septembrie.
Unul din eșecurile majore ale ordonanței care a reglementat publicitatea politică în perioada alegerilor prezidențiale a constat în „blocarea” semnificativă a funcționării BEC: peste 52.000 de plângeri depuse, în baza unor prevederi de care AUR a profitat din plin.
În prima parte a anului, partidele politice au primit subvenții în valoare de 135 de milioane de lei și au cheltuit 143 de milioane. AUR a avut în iunie cele mai mari cheltuieli pentru propagandă – 1,5 milioane de lei.
Comisia Electorală Centrală din Republica Moldova respinge înregistrarea Alianței electorale „Victorie”, afiliate lui Ilan Șor și finanțate de Rusia, la alegerile parlamentare din 28 septembrie.