monitorulcj.ro Menu

Scandalul plăcuțelor multilingve continuă la Cluj. Între proteste și o „furtună într-un pahar cu apă”. Cum vrea Boc să calmeze maghiarii? Ce se întâmplă cu statuia lui Matei Corvin?

Scandalul plăcuțelor multilingve nu s-a încheiat la Cluj. Reprezentanţii Asociaţiei Musai-Muszáj atrag atenţia că în ultimul an au fost amplasate doar 4 dintre cele 12 plăcuțe multilingve și lanțul promisiunilor și al amânărilor nu pare să aibă sfârșit. În replică, primarul Emil Boc spune că aici este vorba de “o mică furtună într-un pahar cu apă”.

Senzori în asfalt și semaforizare inteligentă, noile găselnițe ale primarului Boc pentru fluidizarea traficului. “Calculatoarele vor lua decizii în locul omului”

Primarul Emil Boc anunță o nouă revoluție în traficul clujean: un centru de management integrat al traficului, unde calculatoarele vor lua decizii în locul oamenilor pentru fluidizarea traficului. Proiectul va avea nu doar senzori amplasați în asfalt ci și camere de luat vederi speciale pentru traficul auto.

Asociaţia Musai-Muszáj, protest faţă de plăcuțele lipsă

Scandalul plăcuțelor multilingve nu s-a încheiat la Cluj. Reprezentanţii Asociaţiei Musai-Muszáj atrag atenţia că în ultimul an au fost amplasate doar 4 dintre cele 12 plăcuțe multilingve și lanțul promisiunilor și al amânărilor nu pare să aibă sfârșit. După un an de întârzieri, nu există niciun semn că plăcuțele lipsă ar urma să fie amplasate în viitorul apropiat.

Chirurgul Nadim Al Hajjar a devenit astăzi profesor

Dr. Nadim Al Hajjar de la Institutul Regional de Gastroenterologie și Hepatologie "Dr. Octavian Fodor" Cluj-Napoca a susținut astăzi prelegerea publică în vederea obținerii titlului de profesor universitar la Universitatea de Medicină şi Farmacie "Iuliu Hațieganu" din Cluj-Napoca, în cadrul unui eveniment festiv.

Bucureștiul a găsit soluția, Clujul încă se gândește. Primăria Capitalei introduce o taxă auto pentru centru. Ce soluții la trafic s-au găsit în alte capitale din Europa

Primăria București are în plan să introducă o taxă auto pentru centrul Capitalei, având ca scop gestionarea traficului din zona centrală, dar şi reducerea efectelor poluării. Chiar dacă și la Cluj s-a anunțat o măsură asemănătoare, discuțiile au rămas în aer. În schimb, aici, edilii au găsit alte soluții-experiment pentru fluidizarea traficului: benzi dedicate, lărgirea unor sensuri giratorii prin “muşcarea” spaţiilor verzi, orare diferenţiate pentru elevi sau dublarea tarifelor de parcare în zona centrală.