Ştiri din Transilvania

Umilitor! Progres de 1% în 5 luni pe Autostrada A3, între Chețani și Câmpia Turzii! Contractul a fost reziliat

Pe Autostrada A3, sectorul Chețani - Câmpia Turzii progresul a fost de doar 1% în 5 luni de muncă. Contractul cu constructorul a fost reziliat.

 

 


Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor și Infrastructurii Rutiere a anunțat că CNAIR a reziliat astăzi, 11 martie, contractul cu constructorul după ce în ultimele 5 luni progresul a fost umilitor, de doar 1%, pe lotul Chețani - Câmpia Turzii.

 


Lucrările au început în anul 2016, dar în anul 2021 abia au ajuns la stadiul „de sub 40%”. Cu astfel de lucrări, ministrul spune că nu se poate face performanță în dezvoltarea infrastructurii României.

„Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”. Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată”, a anunțat Cătălin Drulă.


Nevoia de infrastructură e urgentă

Ministrul a evidențiat faptul că România are nevoie urgentă de infrastructură și că nu mai poate fi privată de sectorul Chețani - Câmpia Turzii din Autostrada A3.

Istoria licitației, o lecție despre acceptarea ofertelor care sunt subevaluate. Estimarea inițială a lucrărilor era de 620 milioane de lei, iar compania câștigătoare a licitat 280 de milioane de lei:


„Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei.
Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor”, a adăugat Cătălin Drulă.

Șantierul este „abandonat” în prezent, iar lucrările se „degradează”.


„În acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%. Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, spune ministrul.

Imagini filmate cu drona au surpins momente cu Autostrada „abandonată”

Imagini cu drona filmate de pe șantierul Autostrăzii Transilvania în luna octombrie a anului 2020 arată că în acea perioadă constructorii de la Straco, firma care se ocupa de lucrările de pe lotul Chețani - Câmpia Turzii, au dispărut aproape în totalitate de pe șantier.

„După deschiderea nodului rutier de la Chețani, cei de la Straco au dispărut aproape în totalitate din șantier, iar subcontractorul pe partea de structuri Baxcom nu a fost plătit pentru lucrările executate și a părăsit lucrarea”, a transmis atunci API.

Lotul 3 Chețani-Câmpia Turzii are o lungime de 15,7 km. Ordinul de începere a fost în luna mai 2016, iar termenul inițial de finalizare a fost de 16 luni. Acum s-a făcut o nouă estimare la finalizarea autostrăzii 2021-2022.

Bucata de autostradă între Câmpia Turzii și Târgu-Mureş este împărţită în patru loturi: lotul 1 Ungheni – Ogra (10,11 km), lotul 2 Ogra – Iernut (3,60 km), lotul 3 Iernut – Cheţani (17,90 km) și lotul 4 Câmpia Turzii – Cheţani (15,69 km). Potrivit planurilor din 2004, întreaga autostradă ar fi urmat să fie gata până în 2012, pe toată distanța Borș – Oradea – Cluj-Napoca – Târgu-Mureș – Brașov. Totuși, promisiunea nu a fost onorată nici în prezent.

Ultimele Stiri
abonare newsletter