Politică

Vasile Dîncu: „Să sperăm că vom avea metrou și va fi în timpul vieții noastre”

Președintele Consiliului Național al Partidului Social Democrat, senatorul Vasile Dîncu, a vorbit despre metroul pe care municipalitatea clujeană îl va construi în anii viitori.

 

 


Senatorul PSD de Cluj, Vasile Dîncu, a declarat într-o emisiune televizată că speră ca metroul din Cluj să fie construit „în timpul vieții noastre”, arătând însă că nu e obligatoriu ca municipiul Cluj-Napoca să construiască o magistrală poziționată exclusiv sub pământ, ci poate fi vorba și de un tren metropolitan, cu porțiuni subterane pe traseu.

 


Liderul social-democrat susține că un tren precum cele ale germanilor, numite S-Bahn, ar fi mai puțin costisitoare și mai eficiente.

„Am crezut că este o fantasmă colectivă, metroul de la Cluj. Mă bucur pentru comunitatea noastră că va avea un metrou. Eu încă nu cred neapărat că vom avea metrou. Sper să avem un tren de suprafață, care poate intra pe sub pământ dacă e cazul, dar nu are de trecut pe sub nici un deal. Sper că vom avea între Gilău și Jucu un tren de suprafață, cum au nemții S-Bahn-urile, care sunt de trei ori mai ieftine, și cred că nu e nevoie neapărat de metrou. Dar dacă comunitatea noastră îți proiecteză că vrea să facă un metrou, sper să se facă. Sigur că va dura foarte mult acest proiect. Eu nu știu cum se poate faza proiectul, acestea au mecanisme de fazare, de a le trece peste termen. Să sperăm că vom avea metrou și va fi în timpul vieții noastre”, a spus Dîncu, într-o emisiune la TVR Cluj.


Metroul din Cluj va avea 19 stații

Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat, în urmă cu o săptămână, că a fost depusă solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul metroului. Documentația cu privire la întregul proiect a fost publicată pe site-ul instituției, aceasta cuprinzând inclusiv numele stațiilor de metrou. Conform documentelor, perioada de implementare a proiectului este de aproximativ 6 ani, urmând ca metroul să fie finalizat complet la finalul anului 2026. Se preconizează că investiția va ajunge la aproximativ 1,3-1,5 miliarde de euro fără TVA.

„Traseul liniei de metrou ușor începe din depoul suprateran aflat la vest de Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști.


De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou”, se arată în documentația pusă la dispoziție de municipalitate.

Care este semnificația numelor stațiilor?

Astfel, metroul va avea în total 19 stații, unele dintre ele având denumiri familiare majorității clujenilor, fiind „inspirate” după numele unor cartiere, piețe sau bulevarde cunoscute. Altele însă, au primit nume mai „originale”, având ca „muză” de la tei, la drumeții și până la mobilitate durabilă ori dezvoltare imobiliară.


Clujenii se vor putea astfel plimba, cu pornire de la depou, prin „Țara Moților”, spre „Sănătate” sau „Prietenie”. Vor avea apoi ocazia să facă un popas în „Natura Verde”, de unde vor putea adulmeca mirosul „Florilor”, moment în care, vor descoperi și „Armonia” din mireasma lor. După ce se vor odihni în „Natura Verde”, clujenii vor putea porni pe drumul „Viitorului”, urmând să ajungă la capăt de linie în… „Cosmos”.

În proiectul ce cuprinde realizarea metroului din Cluj se găsesc detalii despre fiecare stație din cele 19, fiind prezentate diferite aspecte legate de acestea, printre care zona în care stația va fi amplasată, ce locuri va deservi, dar și care este semnificația din spatele denumirii fiecărei stații.

CITEȘTE ȘI

Cum se vor numi stațiile metroului din Cluj? Pornirea, din „Țara Moților”, prin „Prieteniei” către „Viitor” și până în „Cosmos”

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter