monitorulcj.ro Menu

Politică

Nicoară cere explicații conducerii CJ Cluj pe tema dezvoltării Aeroportului. Ce spune Seplecan

Liberalul Marius Nicoară, fost președinte al Consiliului Județean Cluj, acuză actuala conducere a CJ, în frunte cu președintele Mihai Seplecan că blochează dezvoltarea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, deși Ministerul Transporturilor a fost de acord cu intermodalul. Marius Nicoară se adaugă astfel pe lista colegilor de partid care în ultima perioadă l-au tot “taxat” pe Seplecan pentru acțiunile sale.

Interpelare la Ministerul Transporturilor

În timp ce la Cluj dezvoltarea Aeroportului este blocată, Budapesta a obținut deja finanțare europeană în proporție de 85% pentru un terminal intermodal. 

Nicoară atrage atenția asupra faptului că mai multe proiecte importante pentru clujeni au rămas “în aer”.

“Constat cu uimire că după o suită de proiecte ratate (cel puțin din punct de vedere al termenelor și al costurilor): Centrul de Deșeuri, Drumul Răchițele – Ic Ponor, RADPP, Clujana SA, SC Pază și Protecție, TETAROM IV, Cluj Arena, Consiliul Județean Cluj, fără nici o justificare, blochează și dezvoltarea aeroportului.

Conform Master Planului General de Transport al României, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj este obligat ca până în anul 2025 să se conecteze la calea ferată. Cu toate acestea, conducerea Consiliului Județean prin președintele instituției prezintă prefectului județului Cluj informarea nr. 12608 / 13.07.2015 în care concluzionează nepromovarea proiectului de intermodalitate.

Ministerul Transporturilor, prin adresa nr. 2275 / 09.04.2014 confirmă că proiectul de intermodalitate este foarte bun și că respectă formatul solicitat la documentația pentru finanțarea proiectelor prin fonduri structurale.

Contrar celor susținute de Consiliul Județean Cluj, Ministerul Transporturilor informează prin adresa nr. 30312 / 06.08.2015 că proiectul de intermodalitate este inclus în Master Planul General de Transport al României.

De altfel, pentru a clarifica o dată pentru totdeauna aceste speculații am făcut o interpelare ministrului transporturilor marți, 15 septembrie a.c.

Proiectul de intermodalitate este deosebit de important pentru dezvoltarea Clujului și a regiunii. Având în vedere că regiunile și orașele care sunt în competiție cu Clujul, respectiv, Mureș, Sibiu, Budapesta, Debrecen, au început să dezvolte centre intermodale, mă întreb de ce Consiliul Județean prin aparatul de specialitate și sub semnătura președintelui blochează dezvoltarea județului, favorizând proiectele competitorilor județului nostru?”, a spus Marius Nicoară, copreședintele PNL Cluj.

De altfel, senatorul solicită o întâlnire la nivel înalt între instituțiile direct implicate în implementarea proiectului, respectiv, Ministerul Transporturilor, Ministerul Fondurilor Europene, Consiliul Județean Cluj, Primăria Municipiului Cluj-Napoca, CNCF CFR SA și CNADNR.

Nicoară îl acuză, de asemenea, și pe arhitectul șef al județului Claudiu Salanță de faptul că acesta în mod intenționat și fără nici o justificare, întârzie eliberarea Certificatelor de Urbanism și a Autorizațiilor de Construire necesare pentru proiectele aeroportului.

“S-a ajuns în situația periculoasă ca din cauza întârzierilor nejustificate să fie pusă în pericol siguranța traficului aerian pe Aeroportul Cluj.

De ce președintele Consiliul Județean Cluj nu dorește extinderea pistei de decolare – aterizare la 3500 m? Spun toate acestea deoarece Consiliul Județean Cluj a avut în bugetul pe anul 2015 un milion de lei pentru realizarea Studiului de fezabilitate pentru extinderea pistei de decolare – aterizare și deși suntem la finele anului nu s-a demarat nimic în acest sens.

Proiectul de extindere a pistei de decolare – aterizare la 3500 m este cuprins în Strategia de Dezvoltare a Județului Cluj 2014 – 2020, aprobată prin hotărâri succesive ale Consiliului Județean din anii 2005 încoace, ultima datând din 12.07.2012 (având nr. 152).

Solicit Consiliului Județean Cluj, atât pentru aeroport cât și pentru toate instituțiile subordonate, să elibereze în termenul legal și cu celeritate avizele și autorizațiile solicitate de aceștia.

Având în vedere că toate aceste proiecte sunt cuprinse în Strategia de Dezvoltare a Județului Cluj 2014 – 2020, constat cu amărăciune și tristețe că președintele Consiliului Județean Cluj și aparatul de specialitate al Consiliului Județean Cluj, nu respectă strategia județului, strategie care este acceptată de către toate formațiunile politice”, a mai spus Marius Nicoară.

De asemenea, copreședintele PNL Cluj îl acuză pe Seplecan că nu și-a respectat promisiunile și angajamentele.

“Constat că din cele 10 măsuri asumate de către Președintele Consiliul Județean Cluj la întâlnirea din data de 12.08.2015, pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, nu s-a rezolvat aproape niciuna.

Astfel, solicit public luarea măsurilor necesare pentru realizarea Strategiei de Dezvoltare a Județului Cluj atât în ce privește aeroportul cât și celelalte instituții și societăți subordinate”, a mai declarat Nicoară.  

Cine îl mai sprijină pe Seplecan?

Cele mai importante proiecte pentru clujeni despre care amintește Marius Nicoară și mai ales faptul că CJ a tot bătut pasul pe loc cu câteva dintre acestea, au atras atenția DNA. În urmă cu câteva luni, procurorii DNA au descins la Consiliul Judeţean Cluj pentru a verifica legalitatea unor contracte și documente.

Conducerea CJ Cluj, dar mai ales actualul președinte al instituției Mihai Seplecan a fost foarte incomod în ultima vreme pentru colegii săi din fostul PDL.

Totul a izbucnit când Seplecan a spus că actuala conducere a PNL i-a promis că dacă va rezolva problema deșeurilor, va putea candida pentru orice funcție își dorește, la alegerile de anul viitor. De altfel, Seplecan și-a depus intenția de a candida pentru funcția de șef al CJ Cluj și pentru cea de primar al Clujului. Același lucru l-au făcut și colegii săi de partid Alin Tișe și Emil Boc, numai că aceștia se bucură de sprijin din partea “greilor” PNL. Se pare însă că acum, în apropierea alegerilor, Seplecan este “abandonat” și de copeședintele PNL Cluj Marius Nicoară, cel care l-a susținut încă de la început pentru funcția de șef al CJ și care l-a promovat mereu.

Cum răspunde Seplecan

Mihai Seplecan spune că el va respecta hotărârea luată la nivelul partidului “de a nu comenta și de a nu da în vreun coleg”, însă va veni vremea când va vorbi și el “mai multe”.

“Eu sunt în București, am auzit că a făcut domnul Nicoară declarații, dar nu știu exact despre ce este vorba. Respect hotărârea partidului de a nu comenta sau de a nu da în vreun coleg. De trei luni nu am fost ajutat, ci doar executat și lovit din toate direcțiile, deocamdată nu am ripostat. Pot să spun că atât politic, cât și administrativ toate demersurile pe care le fac, le-am făcut și le voi face sunt în spiritul și în litera legii și sunt constructive și positive pentru clujeni, cu cât că în acest moment afectează anumite persoane din anumite cercuri politice, economice. Timpul va dovedi că eu am avut dreptate în tot. Nu am nimic deocamdată cu domnul Nicoară, eu îmi cer scuze față de colegi și de clujeni pentru reacția lui Nicoară. Va veni vremea când voi vorbi și eu mai multe, dar deocamdată vreau să fie liniște să putem debloca situația care a fost mulți ani în CJ, oamenii așteaptă soluții, nu ceartă”, a declarat Mihai Seplecan.