Monitorul Cartierelor

Clujenii, nervoși din cauza lucrărilor de mântuială: „Nepăsare, incompetență sau ambele?”

Fie că locuiesc în zona industrială sau în zona rezidențială a orașului clujenii se plâng de lucrările de mântuială ale străzilor.

Pietriș dus de roțile mașinilor, denivelările din asfalt, trotuare în lucru neterminate pline cu apă sau lucrări nesemnalizate corespunzător, sunt doar câteva din reclamațiile pe care le fac administrației locale clujenii.

Locuitorii orașului se întreabă dacă nu cumva lucrările de mântuială scot la iveală nepăsarea sau incompetența celor responsabili de proiecte. Din păcate nu de puține ori clujenii au ajuns la spital cu julituri sau chiar cu fracturi din cauza denivelărilor din asfalt.


Asfaltul curge

Cei care locuiesc în cartierul rezidențial Bună Ziua spun că asfaltul reabilitat  în urmă cu câțiva ani a început să „curgă”.

„Pe strada Prislop, de aproape două săptămâni, cei de la apă-canal au avut o intervenţie prin care au spart covorul asfaltic. «Normal» că după ce au terminat ce au avut de lucru au pus înapoi pietriş, nu au tasat nimic și nu au pus nici un semn de circulaţie care să marcheze acea groapă. Pietrişul a fost dus de roţile maşinilor în tranzit şi abia după câteva zile s-a frezat pe acolo asfaltul. Din păcate şi faza asta durează de aproape o săptămână, iar acum e şi mai grav deoarece prin acea frezare s-a săpat practic un şanţ transversal, pe toată lăţimea drumului, lung de vreo doi metri şi cu adâncime de vreo 5 cm (practic cât e grosimea covorului asfaltic). Unde începe strada Trifoiului există o gură de canal unde acum câțiva ani s-a reasfaltat o suprafață mai mare. Din păcate acel asfalt și-a pierdut rigiditatea și sub acțiunea greutății mașinilor efectiv a «curs» în jos, făcând niște valuri care fac deplasarea cu mașina pe acolo cam «zbucuimată». Vă rog să interveniți în a repara și acea porțiune”, a spus un clujean pe un site de reclamaţii şi sesizări la adresa Primăriei Cluj-Napoca.


Balta din trotuar

În cealaltă parte a orașului, în zona industrială, o clujeancă spune că trotuarul de la capătul de peste pod peste râul Someș este nefinalizat, iar când plouă este plin cu apă.

„Trotuarul de la capătul de pod peste Someș, de pe strada Porțelanului, spre stația de autobuze de la Clujana, este nefinalizat, adică nu s-a așternut asfalt pe toată lungimea lui. Din această cauză se circulă greu pe această porțiune, iar când plouă este plin cu apă. Pe pod este o groapă cu diametrul de aproximativ 30 de cm destul de adâncă”, a semnalat Alexandrina Cuibus.


Lucrare nesemnalizată 

Un clujean susține că în cartierul Zorilor frezarea asfaltului nu era semnalizată și că nu-i prea plăcut când ajungi pe un nivel mai jos al șoselei.

„Dragi domni de la drumuri Cluj credeți că e prea mult să vă faceți treaba bine? Dacă v-ați apucat de lucru în cartierul Zorilor cred că trebuie să și semnalizați frezarea asfaltului în apropierea sensului giratoriu din centrul Zorilor. Nu e prea plăcut să te trezești dintr-o dată că cobori pe un nivel mai jos al șoselei. Dacă ați plăti pentru neatenție poate că nu ați uita să semnalizați corespunzător lucrările”, a reclamat Eftimiu, care spune că vorbește în numele unui grup de contribuabili clujeni „total nemulțumiți”.


Asfalt nou mai rău decât cel vechi?

Pe Calea Baciului un locuitor din zonă spune că asfaltul nou este mai denivelat decât cel vechi.

„Stimate domnule primar, am văzut ca ați fost pe Calea Baciului, dar oare nu ați observat ce lucrează sau cum se lucrează? Asfaltul este foarte, dar foarte denivelat. Cum se poate un covor asfaltic nou să fie mai denivelat decât cel vechi? Utilajele ce le văd pe lucrare sunt de ultimă generație: oare unde este problemă? Nepăsare, incompetență sau ambele?”, se întreabă Mihai Muntean. Aceleași hopuri au fost semnalate și pe strada Corneliu Coposu.


Reclamațiile sunt verificate

Reprezentanții biroului mass – media al Primăriei Cluj – Napoca dau asigurări că toate sesizările făcute de clujeni sunt verificate, iar cele care încă nu au fost soluționate, sub o formă sau alta, au fost date în lucru.

Ultimele Stiri
abonare newsletter