79 de țări au dat testul PISA în anul 2018 însă, dintre acestea, România și-a înrăutățit cel mai vizibil rezultatele la matematică față de testarea din 2015 și a obținut de această dată un scor cu 14 puncte mai mic.
Performanța elevilor români la citire/lectură este influențată de disciplina sau debandada din clasă, precum și de zgomotul de la ore.
Peste 30% dintre elevii români de clasa a IV-a nu știau, în 2014, să răspundă la cele mai ușoare întrebări din testele aplicate pentru prima dată la nivel național de Ministerul Educației.
Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a stabilit un calendar cu activităţi ce urmează să fie desfăşurate în perioada imediat următoare, astfel ca până la finalul anului să existe un set de măsuri concrete, cunoscute şi asumate. Decizia vine după apariţia rezultatelor PISA.
Sărbătorile de iarnă sunt atât de aproape, iar, elevii Școlii Gimnaziale „Octavian Goga” din Cluj-Napoca au participat la diverse activități organizate de profesorii lor, prin care au putut să învețe despre cum sărbătoresc oameni din diferite colțuri ale lumii Crăciunul și Anul Nou.
„Cineva care acum are 15 ani și are o formă de analfabetismul funcțional, să ne gândim că peste trei ani va vota, peste 3-4 ani intră în câmpul muncii sau la studii”, atrage atenția profesorul universitar Daniel David, de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj,
În perioada 27-29 noiembrie 2019, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca a fost gazda reuniunii transnaționale din cadrul proiectului de schimb interșcolar Erasmus + 2019-1-RO01-KA229-063925_1, „Toți prieteni pe Internet (Tous amis... sûr Internet - TASI)”, proiect în cadrul căruia Liceul Teoretic „Lucian Blaga” deține rolul de instituție coordonatoare la nivel european.
Peste 40% din elevii români nu înțeleg ce citesc, fiind astfel cel mai slab punctaj obținut în ultimii cinci ani în clasamentul PISA