Educație

Școlile își vor schimba scenariile de funcționare în nenumărate rânduri! Elevii vor avea mult de suferit pe urma COVID19

Școlile vor trece din „offline” în „online” și invers, în continuu, până la dispariția pandemiei de COVID-19. Elevii vor avea de suferit din cauza acestor schimbări.

Școlile își vor schimba scenariile de funcționare în nenumărate rânduri! Elevii vor avea mult de suferit pe urma COVID19 Școlile își vor schimba scenariile de funcționare în nenumărate rânduri! Elevii vor avea mult de suferit pe urma COVID19

 

 


Elevii vor avea de suferit pe urma schimbărilor în modul de predare, neavând timp să se obișnuiască.

 


Mediul online este un canal care oricum le scade interesul elevilor în ceea ce privește școala, iar atenția le fuge repede. Profesorii nu sunt nici ei pregătiți pentru școala online, cu toate că peste vară trebuiau instruiți.

„Școlile vor trece în online și apoi in offline, și apoi în online și apoi în offline, și apoi în online și apoi în offline ... + profesorii din România au fost „formați intens” peste vară pentru educație online =  educația copiilor din România va avea de suferit. O potențială direcție de carieră pentru studenți/tineri absolvenți în perioada următoare va fi tutori educaționali personali pentru copiii care vor începe să facă homeschooling”, scrie pe Facebook Răzvan Cherecheș, specialist în sănătate publică și profesor universitar, din Cluj, de la UBB.


Mulți dintre profesori se confruntă cu „sindromul punctelor negre”, adică la cursurile online, copiii își țin camerele închise, iar acolo interacțiunea cadru didactic - elev s-a pierdut, și la fel și concentrarea copilului.

Iar cea mai mare problemă cu care s-au confruntat și se confruntă elevii la școala online este faptul că profesorilor le lipsesc competențele digitale. Un raport realizat din perspectiva elevilor de Consiliul Național al Elevilor în legătură cu începerea anului 2020-2021, arată că un procentaj de 50,4% sunt nemulțumiți de nepriceperea cadrelor didactice la tehnologia de predare online.


Analiza a fost făcută pe un eșantion de 13.000 de elevi.

Peste 50% din participanți consideră că pentru învățarea online trebuie adaptat sistemul de învățământ, iar orele online să pună accentul pe conținutul de bază din discipline.

49,6% din elevi consideră că instruirea profesorilor privind competențele digitale pentru a preda eficient în mediul online sunt strict necesare.


Alt factor care influențează mult pierderi pe care le vor avea elevii în urma timpurilor pandemice, este conexiunea la internet. Chiar dacă se încearcă o acoperire completă a elevilor cu achiziționarea de tablete, conexiunea la internet poate să cadă de multe ori, cursurile nemaifiind cursive.

Situația în școlile clujene s-a înrăutățit

La Cluj situația în școli s-a înrăutățit deja, multe școli schimbându-și sistemul de funcționare, iar după trecerea perioadei de carantină, reveneau pe sistemul vechi.

În prezent sunt peste 100 de elevi infectați cu COVID-19 și 21 de untăți de învățământ în scenariul roșu. În total există 111 cazuri de COVID-19 la elevii clujeni, din 53 de unități de învățământ și 49 de cadre didactice au fost diagnosticate cu noul coronavirus până acum, din 41 de școli din județ.

CITEȘTE ȘI:

Două mari licee din Cluj-Napoca trec pe SCENARIU ROȘU! De luni încep orele online

 

Numărul cazurilor de COVID în școlile din Cluj, în continuă creștere! Peste 100 de infectări DOAR la elevi

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter