Educație

Nimeni nu mai chiulește de pe internet! Prezența profesorilor și elevilor la orele online, monitorizată de școli

Ministerul Educației anunță că a fost emis ordinul de ministru care conține instrucțiunile de organizare a procesului educațional pe perioada suspendării cursurilor. Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de unitățile de învățământ, prevede comunicatul oficial.

Prezența profesorilor și elevilor la orele online, monitorizată de școli Prezența profesorilor și elevilor la orele online, monitorizată de școli

Informații și tutoriale pentru elevi, profesori și părinți

Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția tuturor celor implicați în procesul educațional, cadre didactice, elevi și părinți, o colecție de resurse necesare continuării învățării în mediul on-line.

„În portalul Digital pe educred.ro sunt centralizate platforme de învățare și resurse educaționale deschise, inclusiv tutoriale și alte materiale de învățare destinate formării și susținerii cadrelor didactice”, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Educației.


Profesorii și elevii, verificați dacă participă la ore

Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de unitățile de învățământ. Astfel, școlile vor verifica și monitoriza modul în care sunt transpuse în practică activitățile suport pentru învățarea on-line. Conducerea fiecărei unități de învățământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar împreună cu învățătorii, profesorii diriginți și cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activități de învățare on-line pentru fiecare disciplină de studiu.

„În ceea ce privește monitorizarea modului de desfășurare a activităților de învățare online, având în vedere că activitatea se va desfășura în acest mod pentru încă o perioadă bună de timp și, poate pentru unele clase, până la finalul anului școlar, se impune o monitorizare din partea școlilor și a inspectoratului școlar, pentru a ne asigura că există un program săptămânal pentru fiecare disciplină de studiu și o dozare echilibrată a acestor activități, pentru evitarea supraîncărcării elevilor și pentru o evidență clară a acelor elevi, care, din diverse motive, nu au acces la aceste activități online și pentru care școlile vor avea în vedere planuri remediale”, a declarat pentru Monitorul de Cluj Marinela Marc, inspectorul școlar general al județului Cluj.


Materii cu evaluare online

Ministerul Educației și Cercetării poate decide, în cazuri justificate, și pe baza unor instrucțiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată on-line. Tot în cadrul acestei instrucțiuni se specifică și responsabilitățile inspectoratelor școlare, ale unităților de învățământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor și părinților.

„În această perioadă, cadrele didactice vor elabora și instrumente de evaluare aplicabile online, urmând ca, la reluarea cursurilor, notele și calificativele să poată fi valorificate, cu acordul elevilor și al părinților. Indiferent de formula la care se va ajunge, elevii și părinții trebuie să știe că se vor găsi soluții pentru finalizarea situațiilor școlare și încheierea anului școlar, chiar dacă, în urma consultărilor de la nivelul ministerului, cursurile se vor relua treptat, mai întâi de către elevii din clasele a VIII-a și a XII-a și apoi de cei din clasele intermediare”, a explicat Marc.


Aparatură și internet pentru școli

Inspectoratele școlare în colaborare cu unitățile de învățământ și cu autoritățile locale vor identifica soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și a conectării la internet a unităților de învățământ. Toate datele privind desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educației și Cercetării.

„La nivelul fiecărui inspectorat școlar și al fiecărei unități de învățământ se vor realiza planuri de măsuri care vor viza dotarea cu echipamente IT, conectarea la internet, monitorizarea cadrelor didactice și a elevilor care desfășoară activități online. În ceea ce privește măsurile care s-au luat în județul Cluj, noi am apreciat ca primă măsură necesitatea de a dota școlile care nu pot asigura conectarea tuturor elevilor pe platforme cu laptopuri, tablete și am lansat un apel la toate instituțiile care pot să contribuie cu donația de echipamente. După cum știți, la nivelul municipiului Cluj-Napoca, s-au alocat sumele necesare școlilor pentru achiziția de tablete, iar pentru localitățile în care primăriile nu dispun de sumele necesare, vom distribui în acestre zile echipamentele din donații și se vor achiziționa echipamente noi și din bugetul Asociației Inspectoratului Școlar Județean Cluj. Pentru o reevaluare a nevoilor existente în acest moment la nivelul județului, am solicitat azi (n.red miercuri) o situație directorilor de școli”, a spus Marinela Marc.


De asemenea, odată cu reluarea cursurilor, profesorii pot să valorifice activitatea pe care elevul a întreprins-o în mediul online în perioada în care școlile au fost închise.

Unitățile de învățământ vor realiza planuri de recuperare și planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activitățile de învățare on-line. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.


„În cursul zilei de mâine (n.red. joi), vom discuta într-o videoconferință măsurile care se impun pentru perioada următoare, atât în ceea ce privește continuarea activităților de învățare, cât și pregătirea școlilor în vederea siguranței elevilor și cadrelor didactice în perspectiva redeschiderii școlilor”, a adăugat inspectorul general.

CITEȘTE ȘI:

Ce spun elevii după trei săptămâni de cursuri online: „Orele pe net sunt folositoare!”

 

Când și cum se vor deschide școlile? Discuții între ministrul Educației și cel al Sănătății

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter