monitorulcj.ro Menu
Educație

Trecerea de la școala primară la gimnaziu, un șoc? La școlile din Cluj se iau măsuri. Ce spun specialiștii?

Elevii de clasa a IV-a din județul Cluj au avut de trecut zilele trecute printr-o evaluare, care ar trebui să îi ajute să se acomodeze mai ușor cu experiența pe care le-o va oferi gimnaziul. Dar există într-adevăr o problemă de adaptare?

Evaluarea este organizată de către Inspectoratul Școlar Județean care are scopul de a atenua șocul adaptării copiilor la clasa a V-a, cu predare în comun învățător-profesor.


Testarea județeană la clasa a IV-a este susținută la finalul unui an în care învățătorii au avut îndrumare să predea împreună cu profesorii de Matematică și Română, pentru a-i obișnui pe copii atât cu stiluri diferite de învățare, cât și cu note. Evaluarea are loc în perioada 28-30 mai la materiile: limba și literatura română, matematică, și limba maternă. De asemenea, acestor testări se adaugă și activități care se organizează împreună cu învățătorul și profesorul, tocmai pentru a se obișnui cu alt stil de predare.

Această testare la nivelul județului Cluj a apărut după ce reprezentanții IȘJ au observant că există o problemă la trecerea elevilor în clasa a V-a. Astfel, a apărut această inițiativă, care să îi pregătească puțin pe micuți.

Specialiștii spun că probabilitatea ca un elev care trece din clasa a IV-a la gimnaziu să treacă printr-un șoc este mică. Există șansa însă să aibă dificultăți în ceea ce privește stilul de predare și de abordare a lecțiilor și a testărilor, motiv pentru care inițiativa luată de Inspectoratul Școlar Cluj este una demnă de lăudat.

„Șocul nu ar apărea neapărat din cauza trecerii de la un învățător la mai mulți profesori. Mai mult dacă ar fi o dificultate ar fi în ceea ce privește o diferență de abordare a elevilor, care nu este neapărat prezentă în toate situațiile și nu ține neapărat de acest aspect. În mod teoretic, până în clasa a patra este un mediu mult mai calm, mult mai familiar, mai relaxat în timp ce din clasa a cincea, foarte frecvent, profesorii au așteptări mult mai mari, se pune accent pe performanță, pe strictețe, pe competitivitate. Această diferență poate fi mai deranjată pentru copii”, a explicat psihiatrul pediatric Cristian Pușcaș.

Etichete: evaluare gimnaziu