Economie

Ce impact va avea metroul asupra pieței imobiliare din Cluj: case DEMOLATE și prețuri CRESCUTE la apartamente

Piața imobiliară din Cluj ar putea suferi schimbări odată cu construirea metroului, atrag atenția experții imobiliari.

 

 


Metroul este unul dintre cele mai importante și costisitoare proiecte din Cluj, iar odată ce se va construi, piața imobiliară ar putea suferi schimbări.

 


Potrivit Blitz Imobiliare, un efect al proiectului asupra pieței imobiliare din Cluj ar putea fi creșterea prețurilor în zonele adiacente stațiilor de metrou, precum și creșterea interesului cumpărătorilor pentru aceste zone. 

Experții imobiliari au făcut o comparație cu Drumul Taberei din București, care s-a deschis în data de 15 septembrie 2020, iar în zonele adiacente noilor stații au existat creșteri de prețuri de până la 15%, iar această creștere a fost chiar dinintea începerii lucrărilor.


„Specialiștii Blitz estimează că vor avea loc evoluții asemănătoare și la Cluj, mai ales că traseul trece pe lângă zone ce necesită dezvoltare. Metroul ușor din Cluj ar putea însemna un catalizator al dezvoltării imobiliare locale. Astfel, prețurile la proprietăți existente ar putea să crească, iar la chirii de asemenea, datorită accesului mai facil, și al aportului adus de metrou la fluidizarea traficului din zonele adiacente”, se mai arată în analiza agenției imobiliare Blitz.

Mai multe imobile vor fi demolate în Cluj

De asemenea, un alt efect vor fi expropierile și demolările pentru anumite stații de metrou. Asocierea SWS Egineering s.p.a. – Systra – Metrans Engineering S.R.L., care a câștigat studiul de prefezabilitate pentru metroul Clujului, a stabilit deja obiectivele care urmează să fie expropriate pentru realizarea metroului.


Pe strada Moților vor fi demolate nouă clădiri, din care șapte ar face loc stației Sportului, iar alte două clădiri vor fi demolate pentru o inter-stație.

De asemenea, sunt propuse spre expropriere și desființare două imobile de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989: o clădire de pe strada Muncii și alte două de pe strada Teodor Mihali. În plus, și o casă din Florești va fi demolată pentru construirea stațiilor de metrou.


Inițial se preconiza că metroul din Cluj va fi gata în anul 2026, dar acesta suferă întârzieri, în special pentru că nu primește finanțare totală din PNRR.  Se așteaptă ca până în anul 2029, la finalizarea integrală a magistralei de metrou, să existe 12,7 km de rețea nouă de metrou, 15 stații noi și 30 de rame electrice. 

Pentru legătura dintre Mănăștur și Sopor, nouă stații de metrou, Clujul va primi 310 milioane de euro prin PNRR, legătură care va fi finalizată în anul 2026. 

Metroul va avea următoarele stații: Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida, potrivit Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate.

CITEȘTE ȘI:

La Cluj vom avea un metrou mai mic, cu un singur tronson. Boc: „Va fi unul important”

Ultimele Stiri
abonare newsletter