monitorulcj.ro Menu

Economie

STUDIU: 56% dintre români cumpără haine de cel puțin câteva ori pe lună

Numărul pasionaților de shopping crește an de an. Potrivit ultimelor date cei care fac achiziții din categoria fashion de mai multe ori pe lună a crescut cu 7%

Mallurile se numără printre destinațiile preferate de cumpărături

Românii fac cumpărături nu doar cu ocazia zilelor speciale, 56% dintre aceștia își cumpără haine, încălțăminte sau accesorii vestimentare de cel puțin câteva ori pe lună, potrivit rezultatelor unui studiu dat azi publicității.

Și sumele cheltuite de aceștia pentru a fi la modă au crescut: 40% dintre consumatori plătesc peste 301 lei lunar pe articolele de fashion, cu 5% mai mulți în 2018 față de anul anterior.

Mallurile și second-urile în top la preferințe

Mallurile rămân locurile preferate pentru cumpărăturile de fashion (85% obișnuiesc să cumpere de la mall).

Un plus de 3% îl au magazinele online, de unde se îmbracă 57% dintre români, dar și magazinele second-hand, preferate de 24% dintre consumatori.

Magazinele online folosite mai mult pentru informare

În prima jumătate a anului 2018, 88% dintre români au vizitat magazine online de fashion, însă doar 65% dintre aceștia au și cumpărat ceva în aceeași perioadă de timp.

Cei mai mulți (69% dintre vizitatorii magazinelor online) folosesc magazinele virtuale pentru a se informa înainte de a lua o decizie de cumpărare.

Comparativ cu 2017, românii au devenit mult mai atenți la banii lor: 47% dintre cei ce accesează magazinele online de fashion doresc doar să compare prețuri, cu 13% mai mulți în 2018 față de anul anterior.

50% dintre cumpărătorii online returnează produsele

Imposibilitatea de a proba hainele este principalul motiv pentru care clienții aleg să cumpere offline, dar și cauza pentru care cei mai mulți returnează produsele vestimentare comandate online.

Principala reținere a celor care aleg să cumpere exclusiv din magazinele fizice este legată de neîncrederea că mărimile produselor prezentate în magazinele online li se vor potrivi în realitate. 57% dintre cei care vizitează magazinele online, dar cumpără offline se tem de acest lucru, cifră aflată în creștere cu 5% comparativ cu anul anterior.

Această temere este una întemeiată, din moment ce 50% dintre cumpărătorii online au returnat cel puțin o dată produsele comandate pe Internet, iar cauza a 83% dintre retururi este nepotrivirea mărimilor produselor (cu 5% mai mult decât anul anterior).