Economie

Românii cumpără de trei ori mai multe ouă în perioada Sărbătorilor Pascale

Creșterea vânzărilor nu îngrașă veniturile producătorilor - două, trei săptămâni după aceea nu mai cumpără nimeni, în plus a scăzut și prețul.

Românii cumpără între 170 și 180 de milioane de ouă în perioada Sărbătorilor Pascale, cu peste 50% mai mult decât într-o lună obișnuită, iar industria avicolă poate acoperi toate aceste creșteri de consum, chiar dacă profiturile fermierilor sunt diminuate semnificativ din cauza scăderii prețului la ouă cu 15 - 20% față de începutul acestui an.

“E o fluctuație pe care trebuie să ți-o asumi. Spre exemplu, în perioada sărbătorilor de Paște se triplează comenzile la ouă, dar imediat în perioada următoare nu o să se vândă absolut deloc vreo două săptămâni. De fapt, se compensează o perioadă cu alta”, explică pentru Monitorul de Cluj un producător de ouă de prepeliță, din Chinteni.


El spune că nu a fost afectat de scăderea de preț deoarece vinde exclusive prin marile lanțuri de magazine, iar prețul a fost negociat la începutul anului.

Cu câți bani pleacă oul de la fermă

"Avem ouă suficiente, dar prețurile sunt mai mici decât erau în decembrie și ianuarie. Acum, un ou la poarta fermei se vinde cu un preț situat între 26 și 28 de bani, fără TVA, ceea ce înseamnă o scădere cu 15 — 20% față de lunile decembrie și ianuarie. Este ofertă mai mare de ouă pe piață, mai ales că au apărut și ouăle de la țărani. Din păcate este un preț mic, care nu îi ajută prea mult pe fermieri. Numai în perioada aceasta se consumă în jur de 170—180 de milioane de ouă provenite din ferme avicole, cu circa 50% mai mult decât într-o lună obișnuită", a declarat pentru Agerpres președintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.


Acesta a adăugat că un român mănâncă, în medie, 240 — 250 de ouă anual, ceea ce reprezintă un consum de 20 până la 22 de ouă într-o lună obișnuită, însă în luna în care se sărbătorește Paștele consumul pe locuitor "sare" la circa 30 de ouă.

abonare newsletter