monitorulcj.ro Menu

Economie

În 15 ianuarie începe oficial sezonul reducerilor. Practic, la Cluj a început de două săptămâni

Comercianţii clujeni nu au aşteptat start-ul oficial şi au scăzut preţurile la articolele de sezon de la începutul lui ianuarie

Oficial, de duminica începe perioada de soldare, iar pentru a epuiza stocurile de haine şi încălţăminte de iarnă, comercianţii ieftinesc marfa cu până la 70%.

Din punct de vedere legal, începând cu data de 15 ianuarie şi până pe 15 aprilie inclusiv, magazinele pot vinde produsele de iarnă cu 50% – 90 % mai puţin.

Practic însă, cei mai mulţi dintre comercianţi nu anunţă primăria şi preferă să meargă pe varianta promoţiilor care se pot face oricând în timpul anului, cu condiţia să nu se vândă sub preţul de achiziţie.

Astfel, outlet-urile din centru, dar şi magazinele de încălţăminte au intrat cu promoţii imediat după începutul noului an. La fel şi magazinele din mall-uri sau magazinele on-line.

Preţurile tăiate deschid portmonee

Cu bugetele clar sărăcite după sărbători, cumpărătorii cântăresc de două ori înainte de a achiziţiona ceva, mai ales când acel articol poate fi purtat cel mult două luni din actualul sezon. Sunt însă mulţi cumpărători care aşteaptă reducerile de sezon din ianuarie pentru a-şi întregi garderoba.  “Sunt o persoană foarte chibzuită când vine vorba de haine şi accesorii, îmi plac produsele de calitate, dar nu sunt dispusă să dau mai mult decât merită doar pentru a fi în trend. Lucrurile faine nu cred că se demodează. În fiecare an, în ianuarie îmi cumpăr lucruri care cred că o să-mi trebuiască sezonul viitor. Dau jumătate de preţ şi reuşesc astfel să-mi iau mai multe articole”, explică clujeanca Maia Ciciovan.

Românii au lăsat în 2015, în magazinele de modă 16 mld. lei

Piaţa de îmbrăcăminte, încălţă­min­te şi echipamente sportive a cres­cut în 2015 cu peste 5%, până la 16 mld. lei, fiecare segment fiind pe plus, arată datele companiei de cer­ce­tare de piaţă Euromonitor. Evo­luţia favorabilă este pusă de analişti şi de ju­­cătorii din piaţă pe seama creşterii con­su­mului şi a economiei per an­samblu mai degrabă decât pe seama re­ducerii TVA-ului la alimente la 1 iunie 2015 de la 24% la 9%.

Analiştii Euromonitor arată că piaţa locală de modă este divizată între urban şi rural, astfel că marile oraşe sunt vizate de toate cele mai mari branduri de modă din lume, pe când zona rurală este încă dominată de buticuri locale, pieţe şi bazaruri. „În Bucureşti vânzările de haine se realizează în principal la mall şi mai puţin în centre comerciale, în timp ce în restul oraşelor mari principala destinaţie de cumpărături sunt parcurile de retail. Vânzările stradale sunt practic inexistente“, mai spun analiştii Euromonitor care vorbesc încă de importanţa vânzărilor din pieţe şi bazaruri.