Economie

Prezenţa în Online, obligatorie pentru afaceriştii aflaţi la început de drum

Prezenţa în mediul online a devenit obligatorie în ultimul timp. Fie că ai un cont personal, fie că reprezinţi o companie, aproape toţi suntem prezenţi pe internet. Cât de important este pentru afaceriştii aflaţi la început de drum să-şi prezinte firma pe Facebook, Google sau Twitter?

Sorin Psatta, Integrated Communications Director la BBDO Group, îi sfătuieşte pe cei care sunt la început de drum în afaceri să nu investească extrem de mulţi bani în promovare, ci îi sfătuieşte să apeleze la metode mult mai clasice: oferte promoţionale, o pagină pe internet şi pe reţelele de socializare.

Importanţa filmărilor în afaceri la început

“Partea de video-uri a crescut fără îndoială datorită capacităţilor internetului şi creşterii performanţei canalului care suportă video acum, ba chiar la o rezoluţie înaltă, şi este cumva firesc. Asta nu este o reţetă, dar eu n-aş începe dacă aş porni un start-up cu video-uri. Lucrurile de bază cum ar fi materialele informative, pliantele, conspecte, oferte promoţionale sunt simple şi la modul bunului simţ la început. În plus tu intri în competiţie cu nişte competitori producători de video care chiar fac videouri foarte bune. Afaceriştii la început de drum trebuie să fie atenţi cu video-ul”, a declarat Sorin Psatta.


Sugestiile clienţilor, foarte importante

Cofondatorul Pony Car Iulian Pădurariu îi sfătuieşte pe începători să se adreseze pe internet unui număr mic de oameni, cum ar fi hipsterii.

“La început este foarte important să vă adresaţi unei categorii mici de oameni pentru că ei vor distribui mesajul. Ei vor împrăştia informaţia în microreţelele lor. Cu cât media ne permite să schimbăm informaţii în microreţelele noastre cu atât timpul de parcurs este scurtat şi creşte posibilitatea să ajungă informaţia la cât mai mulţi oameni”, a spus Iulian Pădurariu.


Reclamele exagerate, deloc recomadate

Reclamele exagerate pe internet, crede Sorin Psatta, sunt dăunătoare pentru afacerişti.

“Micului antreprenor uneori în clipa în care intră în lumea afacerilor se simte buricul pământului. Are senzaţia că el face totul perfect. Şi vezi pe site-uri proaspăt lansate a unor producători total necunoscuţi care abia s-au lansat nişte oferte din categoria «Dacă vrei perfecţiunea vino la noi». Este aproape rizibil să spui aşa ceva, să te lansezi cu o poziţionare de genul acesta. De ce aş crede eu în calitate de consumator? Bannerele sunt în scădere. Ele ani de zile au fost în creştere, dar au devenit agresive, au terminat consumatorul şi şi-au atins scopul, dar pe invers, în sensul că au agresat aşa de tare internauţii încât au ajuns precum stâncile pe care orice marinar le ocoleşte de la mare distanţă prin tot felul de tehnici”, a precizat Sorin Psatta.


Scrisori personalizate

O altă tactică folosită de bănci, dar nu numai, este trimiterea de newslettere clienţilor cu ofertele pe care le au, în funcţie de preferinţe.

“Am analizat comportamentul clienţilor şi am generat un profil al preferinţelor şi am început campanii în care le trimitem newslettere şi SMS-uri personalizate în funcţie de aceste preferinţe”, a precizat responsabilul de marketing şi online al Băncii Transilvania, Oana Iorgulescu.


Specialiştii în industria de marketing, comunicare sau branding şi-au dat întâlnire astăzi la Cluj la conferinţa Best Marketing, organizată de Revista Biz, unde au discutat despre provocările şi oportunităţile actuale în comunicare.

abonare newsletter