monitorulcj.ro Menu

Economie

De la plastic la imobiliare: Napochim îşi continuă transformarea

Compania clujeană vrea să se divizeze şi să mute pe noua firmă, Napochim Imobiliare, active în valoare de aproape 10 milioane de lei.

Acţionarii producătorului clujean de mase plastice Napochim sunt convocaţi în adunare generală pe 29 septembrie, pentru a vota divizarea companiei.

Acţionarii ar urma să decidă asupra divizării societăţii şi înfiinţarea companiei Napochim Imobiliare. Spre firma nou înfiinţată ar urma să fie transferate active imobiliare în valoare totală de 9,7 milioane de lei, potrivit unei comunicări remise Bursei de Valori Bucureşti (BVB). Cel mai valoros activ este un teren de 7.827 mp, a cărui valoare contabilă este de aproape 8 milioane de lei, potrivit documentului transmis BVB. De asemenea, ar urma să fie transferată pe noua firmă şi o clădire depozit, cu o valoare contabilă de 973.000 de lei, o clădire cu etaj (valoare contabilă 148.000 lei), o clădire pentru birouri (60.000 lei) şi o clădire hală mase plastice (177.904 lei).

Divizarea Napochim şi înfiinţarea Napochim Imobiliare ar presupune reducerea capitalului social al producătorului de mase plastice de la 11 milioane lei la doar 2,8 milioane lei.

Napochim Imobiliare va fi o societate de tip deschis, cotată la BVB, potrivit preşedintelui Consiliului de Administraţie al producătorului clujean, Dan Mihai Pitic.

Un plan mai vechi

Intrarea Napochim pe piaţa imobiliară clujeană nu reprezintă o noutate. Conducerea fabricii de materiale plastice anunţa încă din 2012 naşterea Napochim Imobiliare. De altfel, pe site-ul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului apare deja proiectul de divizare a societăţii. În documentele semnate de Dan Mihai Pitic, preşedintele CA al Napochim, se menţionează că divizarea va permite dimensionarea viitoarelor afaceri, ceea ce conferă noii societăţi o stabilitate mai mare şi posibilitatea dezvoltării. De asemenea, se urmăreşte astfel creşterea ratei rentabilităţii, în paralel cu o utilizare mai eficientă a capitalurilor proprii.

La sfârşitul lunii iulie, din acţionariatul socităţii  făceau parte Ax Perpetuum (25,6%),  BT Invest (24,9%) şi SSIF Broker (18,4%).

Napochim a terminat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 4,6 milioane de lei, raportând pierderi de circa 3,9 milioane de lei. La finalul anului trecut, Napochim avea în jur de 50 de angajaţi, faţă de 134 în 2010.