Economie

În ce stadiu se află autostrăzile din zona Transilvaniei?

La scurt timp după ce Ioan Rus, „părintele Autostrăzii Transilvania” – după cum l-a numit preşedintele PSD Cluj, Remus Lăpuşan - a ajuns în fruntea Ministerului Transporturilor, social democraţii clujeni au făcut un bilanţ al lucrărilor la tronsoanele de autostradă din zonă.

Potrivit raportului realizat de PSD Cluj, pentru tronsonul Surplacu de Barcău – Borș, care are o lungime de 60 km, procedura a fost publicată în SEAP iar termenul de depunere a ofertelor este 9 iulie. Valoarea estimată a proiectului este de circa 987 milioane de lei.

Mihaiești - Suplacu de Barcău

Subsecțiunile 1 – 5, exceptând Tunelul Meseș, au o lungime de 73,1 km. În prezent, IPTANA revizuiește Studiul de Fezabilitate în vederea lansării achiziției contractului de proiectare și execuție. Termenul este 30 noiembrie 2014. Tunelul Meseș are o lungime 2,4 km. Ieri ar fi trebuit finalizată documentația de atribuire în vederea lansării achiziției contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.


Nădășelu - Mihăiești

Nădășelu – Mihăiești are o lungime de 16,5 km şi o valoare estimată este de 687 milioane de lei. În prezent se lucrează la documentația de atribuire în vederea lansării achiziției contractului  de proiectare și execuție a autostrăzii.

Gilău - Nădășelu

Tronsonul are o lungime de 8,7 km, costă circa 258 milioane de lei iar constructor este Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL. Data de finalizare contractuală este luna aprilie 2016. Contractul se află în perioada de proiectare (șase luni de la data de începere). Deocamdată, pentru anul în curs sunt alocați bani de la buget doar pentru proiectare.


Câmpia Turzii - Gilău

Valoarea estimată a lucrărilor la tronsonul Câmpia Turzii – Gilău, inclusiv podul peste Someș, este de 76 milioane de lei. În prezent se lucrează la documentația de atribuire în vederea lansării achiziției contractului de proiectare și execuție a lucrărilor ce trebuie finalizate.

Ogra - Câmpia Turzii

Loturile 1, 2 și 3 au o lungime de 37,19 km şi o valoare estimată de aproape 1,6 miliarde de lei. Procedura a fost publicată în SEAP. Termenul de depunere a ofertelor este 11 august 2014.


Târgu Mureș - Ogra

Loturile 1 și 2 au o lungime de 19,30 km iar valoarea estimată este de 665 milioane lei. Documentația de licitație a fost transmisă la ANRMAP în luna iunie în vederea validării acesteia.

Turda – Sebeș

Autostrada Turda - Sebeș va lega Autostrada Transilvania de coridorul IV.


Lotul 1 are o lungime de 17 km şi costă 541 milioane de lei. Raportul de Re-evaluare a fost aprobat iar în 27 iunie a fost comunicat rezultatul procedurii. După comunicarea rezultatului procedurii, trebuie să treacă o perioadă de 10 zile pentru depunerea eventualelor contestații.

Lotul 2 are o lungime de 24,25 km şi costă 460 milioane de lei. Ieri ar fi fost termenul estimativ de finalizare a re-evaluării.


Lotul 3 are o lungime de 12,45 km şi costă 420 milioane de lei. Lucrările au început în luna mai iar data de finalizare contractuală este luna martie 2016. Contractul se află în perioada de proiectare (4 luni de la data de începere).

Lotul 4 are o lungime de 16,3 km, costă 470 milioane de lei iar lucrările au început tot în luna mai, urmând ca lotul să fie finalizat în martie 2016. Contractul se află în perioada de proiectare (4 luni de la data de începere).

Panglicile sunt pe placul PSD

Numirea lui Ioan Rus la conducerea Ministerului Transporturilor va duce la impulsionarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, care se vor desfăşura într-un ritm „mai alert”, a declarat la sfârşitul lunii iunie preşedintele PSD Cluj, Remus Lăpuşan.

Totuşi, trebuie reamintit că PSD-știi s-au dovedit uneori „mari pănglicari”, mai ales în ceea ce privește inaugurările de fațadă: în urmă cu 10 ani, în 2004, Adrian Năstase și Ioan Rus au tăiat panglica șantierului Autostrăzii Brașov-Borș, cu trei săptămâni înaintea datei stabilite, în plină campanie electorală pentru Primăria Cluj-Napoca. Prevăzută inițial pentru luna iulie, tăierea panglicii la Săvădisla a fost organizată în luna iunie, exact în perioada în care Ioan Rus (proaspăt demisionat din funcția de ministru de Interne în cabinetul Năstase) se lupta cu Emil Boc și Gheorghe Funar pentru Primăria clujeană.

Ultimele Stiri
abonare newsletter