Actualitate

PUZ-ul metroului din Cluj, în consultare publică. Clujenii pot trimite propuneri

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al metroului din Cluj se află în etapa consultării publice, anunță Primăria municipiului Cluj-Napoca. Clujenii interesați pot trimite propuneri, sugestii ori observații până în 11 iunie.

 

 


Zona care face obiectul studiului PUZ pentru care se propune realizarea Magistralei I de metrou Cluj-Napoca acoperă o suprafaţă totală de ~521 hectare, pe teritoriul administrativ al Municipiului Cluj-Napoca și Comunei Florești, se arată în documentația PUZ-ului.

 


„Populația stabilă este într-un trend crescător continuu accentuat pentru Cluj-Napoca și exploziv pentru Florești. În medie, începând cu anul 2005 populația din Cluj-Napoca a cunoscut o creștere medie anuală de peste 800 de locuitori/an, cu o creștere anuală maximă de circa 1500 de locuitori/an în anul 2020. Populația din Florești a cunoscut o creștere medie anuală de peste 2200 de locuitori/an, cu o creștere anuală maximă de circa 3500 de locuitori/an în anul 2019.  

Alte localități limitrofe municipiului Cluj-Napoca (în special Apahida, Baciu și Gilău) au cunoscut, de asemenea, o dezvoltare accentuată, situație care acondus la creșterea valorilor de trafic între acestea și polul de interes Cluj-Napoca.Infrastructura stradală existentă a municipiului Cluj-Napoca și implicit rețeaua de transport nu poate asigura necesarul pentru dinamica socio-economică, fapt care a condus în ultimii ani la accentuarea fenomenului de congestie a traficului nu doar pe axa principală de mobilitate a municipiului Cluj-Napoca orientată vest-est, dar și pe căile de acces spre/dinspre municipiu din localitățile limitrofe ale municipiului Cluj-Napoca, precum și pe alte axe orientate nord-sud (ex. Calea Turzii, str. Horea etc.) 


Politica administrației locale a municipiului Cluj-Napoca din ultimii ani, de realizare benzi dedicate de transport în comun, s-a dovedit eficientă dar, raportat la rețeaua stradală existentă nu poate să țină pasul cu ritmul de creștere a necesităților de mișcare în municipiu și localitățile din zonă”, se mai arată în documente.

Ce traseu va avea metroul?

Traseul pe care îl va străbate metroul are o lungime de 20,1 km, cu 19 stații + depou: 


- Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) -Strada Teilor -Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) –Str. Abatorului –Cazarmă Florești –viitorul Spital Regional de Urgență –Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;
- Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan –Str. Primăverii –Calea Mănăștur –Calea Moților –Str. Memorandumului –Piața Unirii-Universitate–B-dul 21 Decembrie 1989 –Piața Avram Iancu –B-dul 21 Decembrie 1989 –Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii-Universitate, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;
- Secțiunea EST:-Piața Mărăști –Aurel Vlaicu –IRA –Strada Beiușului -Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii;-Piața Mărăști –Strada Teodor Mihali –Strada Alexandru Vaida Voevod –Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită. 

Proiectantul este reprezentat de asocierea SWS Engineering S.p.A. -SYSTRA -METRANS Engineering S.R.L., iar elaboratorul PUZ-ului este URBAN VISION CONSULTING S.R.L.


Astfel, clujenii care doresc să formuleze propuneri cu privire la proiectul care prevede construirea metroului de la Cluj, au două posibilități pentru a face acest lucru, mai exact, să le trimită pe adresa de e-mail registratura@primariaclujnapoca.ro ori direct la sediul Primăriei Cluj-Napoca.

Metroul nu mai primește finanțare prin PNRR

Metroul din Cluj are ca termen de finalizare anul 2026, însă acesta ar putea fi decalat având în vedere că proiectul nu va mai fi finanțat în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în totalitate, așa cum era preconizat inițial, ci doar aproximativ 30% din suma propusă, fapt care ar putea întârzia lucrările. După cum a anunțat primarul Emil Boc, pentru investiție se va apela atât la fonduri europene, cât și la fondurile locale.

„Finanțările sunt complementare: din PNRR și din fondurile structurale, Programul Operațional Sectorial – POS Transport, 2021-2027. Proiectele merg mai departe”, a declarat edilul, în această lună, pentru monitorulcj.ro.

În luna martie, un alt pas important a fost făcut în ceea ce privește proiectul metroului de la Cluj, Consiliul Județean anunțând emiterea certificatului de urbanism necesar elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate pentru demararea primei etape din cadrul proiectului ce prevede construirea metroului.

CITEȘTE ȘI:

Pas important pentru realizarea Centurii Metropolitane. A fost emis avizul de mediu

Ultimele Stiri
abonare newsletter