Actualitate

CTP ajunge în Gilău. Ce traseu este propus și când vor intra în circulație autobuzele?

Compania de Transport Public a început verificările pe teren pentru stabilirea necesarului de mijloace de transport, pe traseul Cluj-Napoca - Gilău.

 

 


Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat proiectul de Hotărâre privind acceptarea dobândirii calității de membru în Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj (AMTPC) a comunei Gilău. 

 


 

„Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat includerea Gilăului în Asociația Metropolitană de Transport Public. Procedura este ca fiecare membru al AMTP să își dea acordul pentru primirea noastră. Avem deja hotărâri de la Florești, Feleacu, Baciu și Chinteni; a mai rămas doar Apahida, dar așteptăm un vot pozitiv și de acolo. Ulterior, vor mai fi necesare câteva zile pentru ca decizia să fie validată de instanță. Ce vreau să vă spun este că mai durează, dar foarte puțin, să vedem autobuzele în Gilău”, a anunțat primarul Gilăului, Gelu Topan.


Ce traseu e propus pentru linia Cluj-Napoca - Gilău?

Compania de Transport Public a început verificările pe teren pentru stabilirea necesarului de mijloace de transport pe noul traseu care, potrivit edilului, va ajunge până la ieșirea spre Căpușu Mare.

„Reprezentanții CTP au început verificările de traseu și monitorizările privind gradul de încărcare pe diversele tronsoane orare, pentru a putea estima care va fi necesarul de mijloace de transport. Am convenit cu ei ca autobuzele să circule până la ieșirea spre Căpușu”, mai transmite primarul.


Un nou traseu metropolitan, de miercuri

Primarul Gelu Topan a mai anunțat că, din 2 decembrie, Compania de Transport Public va inaugura noul traseu Cluj - Someșul Rece - Gura Râștii, întrucât operatorul privat s-a retras.

Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj a luat ființă în anul 2013, în scopul organizării, reglementării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de transport public pe raza de competeţă a unităţilor administrativ-teritoriale (UAT) membre, precum şi pentru realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional.


Aceste proiecte sunt destinate înfiintării, modernizării şi/sau dezvoltării a sistemelor de utilităţi publice aferente serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a serviciului de transport public. Membrii fondatori sunt municipiul Cluj-Napoca, respectiv comunele Floreşti, Chinteni, Apahida, Baciu, Ciurila, la care ulterior a aderat şi Feleacu.

Transport în comun nepoluant în toată zona metropolitană, până în 2028

Primarul Emil Boc a anunțat că nu doar municipiul Cluj-Napoca, ci întreaga zonă metropolitană va avea transport în comun 100% nepoluant, până în anul 2028.

Promis inițial pentru anul 2026, obiectivul municipalității de a ajunge în întregime la transport public în comun electric, nepoluant va fi atins în anul 2028, estimează primarul Emil Boc. El a menționat că termenul a fost extins deoarece atât flota care deservește municipiul Cluj-Napoca, cât și autobuzele care asigură transportul în comun în zona metropolitană vor trebui să fie nepoluante.

„2028 este anul în care vom avea întreaga flotă de transport în comun nepoluantă. Am avansat inițial anul 2026, l-am analizat cu bugetul pe masă și cu toate documentele, iar 2028 este termenul pe care l-am stabilit. Cluj-Napoca este prins într-un program de transport metropolitan, noi asigurăm transportul nu doar în Cluj-Napoca, ci în toate comunele din preajma Clujului. Asta înseamnă o flotă de transport uriașă și pentru aceasta avem nevoie de investiții multianuale, care nu pot fi realizate doar de la un an la altul, pentru că și Floreștiul, urmează și Gilăul, și Apahida, și Baciu și alte comune din preajma Clujului sunt asigurate, ca transport public prin intermediul municipiului Cluj-Napoca, a Companiei de Transport Public. Atunci, avem nevoie ca întreaga flotă, nu doar cea din municipiu, să fie electrică”, a declarat Emil Boc, într-o intervenție telefonică la RFI.

CITEȘTE ȘI

Comuna Gilău intră în grupul metropolitan de transport public al Clujului

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter