Actualitate

Pietonalizarea zonei Kogălniceanu îi nemulțumește pe șoferi. Primarul Clujului: „Pe Avram Iancu se face un parking cu 400 de locuri”

Șoferii obișnuiți să își parcheze mașina pe strada Universității sunt nemulțumiți de proiectul de pietonalizare a zonei. Emil Boc promite însă că aceștia vor avea loc într-o parcare ce se construiește la circa 50 de metri de cea existentă în prezent.

Pietonalizarea străzii Kogălniceanu îi nemulțumește pe șoferi. Primarul Clujului: „Pe Avram Iancu se va face un parking cu 400 de locuri” Pietonalizarea străzii Kogălniceanu îi nemulțumește pe șoferi. Primarul Clujului: „Pe Avram Iancu se va face un parking cu 400 de locuri”

 

 


Parcarea de pe strada Universității va fi desființată odată cu petonalizarea străzii Mihail Kogălniceanu și a celor adiacente, fapt ce îi nemulțumește pe șoferii clujeni. În locul ei ar urma să fie amenajată o piațetă în care va fi reamplasată statuia Fecioarei Maria. Primarul Emil Boc spune că accesul auto al riveranilor va fi permis și după realizarea proiectului, iar vizitatorii zonei vor putea parca pe strada Avram Iancu, unde este deja în construcție o parcare cu aproximativ 400 de locuri, în apropierea cimitirului.

 


„Pe Avram Iancu se va face un parking de aproximativ 400 de locuri, deci celor care se întreabă unde vor mai parca oamenii care au mașini acolo le spun două lucruri: în primul rând, riveranii vor avea acces să își parcheze mașinile acasă, în curțile lor, la fel ca până acum, fără escepție. Cei care merg însă și lasă mașinile acolo vor avea un parking la dispoziție, pe strada Avram Iancu, este deja în construcție, unde e cimitirul, la 50 de metri de strada Kogălniceanu”, a declarat Emil Boc, la un post local de radio.

Amintim că, în luna mai, Casa de Pensii a Bisericii Reformate din România a primit autorizație pentru construirea unui parking pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca. Biserica Reformată urmează să edifice o clădire în apropierea cimitirului central care să conțină și o parcare supraetajată cu circa 300 de locuri. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 3 ani de începerea lor.


Potrivit Planului Urbanistic de Detaliu, clădirea cu un regim de înălțime 2S+P+3E+T va fi construită pe o parcelă proprietate privată de pe strada Avram Iancu nr. 22-24. Viitorul parking nu este construit de către administrația publică, așa cum ar părea firesc, ci de Casa de Pensii a Bisericii Reformate din România.

”Se propune desființarea construcțiilor existente și construirea unei clădiri ce va adăposti o parcare publică  supraetajată și spații administrative și pentru servicii. Parcarea va asigura locuri de parcare standard (peste 300 de locuri de parcare), locuri de parcare destinate persoanelor cu dizabilități și locuri de parcare pentru biciclete, desfășurându-se pe două nivele subterane și patru nivele supraterane respectiv 2S+P+3E+T. Pe terasa circulabilă este prevăzută o parcare dechisă cu o perdea verde (vegetație medie înaltă) de 3 metri spre imobilele din partea vestică. Accesul auto se va realiza din aleea de acces a Cimitirului Central, iar accesul pietonal din strada Avram Iancu și aleea de acces în Cimitirul Central”, se arată în referatul hotărârii prin care a fost aprobat PUD.


Boc: „Faceți-vă poză, că nu veți mai recunoaște zona!”

Marți, primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru execuția lucrărilor de modernizare a zonei istorice Kogălniceanu. Este vorba despre unul dintre cele mai importante proiecte de pietonalizare din zona istorică a orașului, finanțat din fonduri europeane.

Obiectivul de investiții cuprinde lucrări pentru strada Mihail Kogălniceanu și străzile adiacente - Universității, Emmanuel de Martonne, axa nord-sud alcătuită din străzile János Bolyai – Hermann Oberth – Kovács Dezsö, Gaál Gábor și Baba Novac, inclusiv Piața Cipariu și strada Iuliu Maniu.


Prin proiect, municipalitatea urmărește creșterea calității spațiului public, „o componentă cheie pentru ceea ce înseamnă calitatea vieții în municipiu”.

„Aceea va deveni zonă de agrement, pietonală, de sharing space, la nivel europena, cu toate facilitățile, cu toate dotările, astfel încât aria din centrul Clujului, pietonală, să se extindă. Acum, dacă mergeți în Piața Muzeului sau pe strada Emile Zola, sau pe Ferdinand, nu o să mai recunoașteți Clujul. Așa va fi și pe Kogălniceanu. Faceți-vă poză, că nu o veți mai recunoaște. Această zonă va fi una de referință pentru Cluj-Napoca, vă asigur”, a declarat Emil Boc.

Detalii tehnice privind proiectul de pietonalizare

- Suprafață carosabilă/pietonală/pistă biciclete (shared space): 25.001 mp și 4.134 mp pentru strada Iuliu Maniu

- Suprafață spațiu verde (iarbă înaltă): 198 mp

- Nr. arbori: 260 buc.

- Nr. parcări: 14 buc.

- Nr. parcări autoturisme electrice (stații încărcare): 4 buc.

- Nr. locuri parcare biciclete: 113 buc.

- Nr. stații încărcare biciclete electrice: 7 buc.

 

CITEȘTE ȘI

ADIO mașini pe strada Kogălniceanu. Proiectul de pietonalizare din centrul Clujului, scos la licitație

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter