Actualitate

Zăcământul de sare a crescut prețul lucrărilor la Podul Porțelanului cu 1,5 milioane de lei

Zăcământul de sare găsit în proximitatea Podului Porțelanului a umflat costurile de modernizare și a prelungit durata lucrărilor.

Zăcământul de sare a crescut prețul lucrărilor la Podul Porțelanului cu 1,5 milioane de lei Zăcământul de sare a crescut prețul lucrărilor la Podul Porțelanului cu 1,5 milioane de lei

Potrivit unui proiect de hotărâre de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din 22 iulie, noua valoare a investiției a ajuns la 7.165.181 lei cu TVA, din care costul pentru construcție-montaj este de 6.639.663 lei cu TVA. Costul este cu aproximativ 1,5 milioane de lei mai mare decât valoarea inițială a investiției, de 5,7 milioane de lei.

Cheltuielie suplimentare au apărut după ce, la începutul lunii decembrie 2019, constructorii au descoperit în timpul lucrărilor la podul Porțelanului un zăcământ de sare. Din această cauză, termenul de finalizare a podului rutier, programat pentru luna mai a acestui an a fost prelungit.


„La podul Porțelanului am identificat un zăcământ de sare, la o adâncime de 14 metri până la 20 de metri. Proiectanții au găsit o soluție să mergem mai departe cu acest zăcământ de sare și să găsim soluția tehnică. (...) Avem o întârziere de câteva luni. Sperăm cu constructorii să putem recupera această întârziere, astfel încât undeva la jumătatea anului viitor să putem da în folosință acest pod. Nu pot să vă spun încă calendarul pentru că nu este bătută în cuie această soluție tehnică și nu știu cât poate să ne întindă această soluție”, a spus viceprimarul Dan Tarcea în decembrie 2019.

Tarcea: „Soluția tehnică este diferită de cea de la licitație”

Viceprimarul Clujului mai spunea încă de atunci că, având în vedere că vorbim de o altă soluție tehnică decât cea de la momentul licitației, vor crește și costurile cu modernizarea obiectivului.


„Trebuie făcuți niște piloți forați în zonă pentru a străpunge acest strat de sare și a ajunge în zona de fundare și care să reziste. Trebuie să facem pe ambele maluri, dar acești piloți forați nu durează o veșnicie, durează câteva săptămâni, o lună, două în plus față de termenul inițial asumat. Cresc și costurile, sunt proceduri normale, logice, dacă ai altă soluție de fundare și trebuie să faci ceva suplimentar trebuie să crească și costurile, oarecum lucrurile merg mână în mână. Soluția tehnică este diferită de cea de la licitație. E oarecum logic că dacă avem altă soluție să crească și costurile, dacă această soluție este mai scumpă”, a spus viceprimarul.

Firma Diferit SRL, aceeași firmă care a construit Pod Traian, se ocupă și de modernizarea Podului Porțelanului. Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.


CITEȘTE ȘI 

139.000 de lei vor fi alocați de consiliul local pentru premierea elevilor clujeni „de 10” și a profesorilor lor

 

abonare newsletter