Actualitate

Abonamentele de hârtie sunt de domeniul trecutului la Cluj! CTP Cluj-Napoca introduce abonamentele electronice de transport

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca anunță că, până în luna iulie 2020, toate abonamentele de hârtie vor fi înlocuite cu abonamente electronice încărcate pe cardul de călătorie ConnectCluj, pentru liniile de transport din Cluj-Napoca.

Proiectul „Modernizarea și extinderea sistemului public de transport în comun în Zona Metropolitană Cluj – etapa I”, implementat de Primăria municipiului Cluj-Napoca, are ca obiectiv modernizarea stațiilor pentru transportul public în comun din Cluj-Napoca și introducerea unui sistem automat de vânzare, validare și control al legitimațiilor de călătorie, bazat pe tehnologia contactless și informația electronică.

Proiectul are în vedere creșterea mobilității urbane a populației și îmbunătățirea calității serviciilor de transport asigurate călătorilor, cu impact asupra dezvoltării de ansamblu a orașului. Conform prevederilor proiectului, toate abonamentele de hârtie vor fi înlocuite cu abonamente electronice în maxim 5 ani de la implementare.


Pentru informarea călătorilor privind utilizarea sistemului de ticketing, informațiile și instrucțiunile de utilizare au fost publicate atât pe automatele din stații, cât și pe site-ul www.ctpcj.ro, secțiunea „Ticketing”. „Invităm călătorii la centrele de vânzare carduri, accesibile locuitorilor din toate cartierele, pentru a-și achiziționa din timp cardul de transport nominal și abonamentul dorit”, transmite conducerea CTP Cluj-Napoca.

Peste 80 de stații de transport public din Cluj-Napoca au fost modernizate

Până în prezent, au fost modernizate 87 de stații de transport public din Cluj-Napoca, prin construirea a 94 de copertine (zone de așteptare) dotate cu băncute, coșuri de gunoi, sistem de iluminat public, 74 de panouri de informare călători, 61 de automate de eliberare a legitimațiilor de călătorie și 136 de validatoare de stație. De asemenea, au fost înființate 7 centre de vânzare cu operator uman, iar ulterior numărul acestora a fost suplimentat acoperind toate zonele mai des frecventate de călători.


Pentru a asigura un nivel de confort ridicat la validare, în mijloacele de transport au fost instalate validatoare de carduri la fiecare ușă, iar în zonele aglomerate au fost amplasate validatoare și în stații. Acestea pot fi utilizate pentru validarea și pentru consultarea cardurilor oferind informații despre abonamentele disponibile pe card, ultima validare sau timpul rămas disponibil din biletul de timp. (vezi Galerie FOTO pentru a consulta lista centrelor de vânzare carduri și programul acestora)

Utilizând cardul de transport, călătorii beneficiază de avantajele abonamentelor și biletelor electronice

* Accesul non-stop la 61 de automate amplasate în stații, pentru achiziționarea abonamentelor și biletelor electronice. Modalități diverse de plată, utilizând bancnote, monede și cardul bancar;
* Biletul de 30 de minute oferă posibilitatea utilizării mai multor mijloace de transport până la destinație, la același preț cu biletul de hârtie de 1 călătorie;
* Abonamentele valabile pe toate liniile, cu număr de călătorii incluse, asigură mobilitate ridicată;
* Validarea rapidă a cardului, atât în stație, cât și în mijloacele de transport;
* Consultarea rapidă a cardului la validatoarele din stație;
* Recuperarea abonamentului valabil, în cazul pierderii cardului;
* Call-Center pentru clienți, disponibil non-stop, pentru identificarea și rezolvarea tuturor solicitărilor;
* Accesul la informații online pe site-ul www.ctpcj.ro.


„Modernizarea stațiilor de transport și implementarea sistemului automat de vânzare, validare și control vizează creșterea confortului călătorilor și influențarea comportamentului viitor în materie de mobilitate în vederea utilizării intensive a sistemului de transport public”, mai transmite conducerea CTP Cluj-Napoca.

CITEȘTE ȘI:


Venituri de peste 38 mil. € pentru CTP în 2020. Investiții în tramvaie, autobuze și sisteme de ticketing
 

Ultimele Stiri
abonare newsletter