monitorulcj.ro Menu
Actualitate

Ce concluzii au tras profesorii după două săptămâni de predare online. Pierd mai mult TIMP

Profesorii, după două săptămâni de predare online au spus caare sunt nevoile și preferinețele lor.

Ce concluzii au tras profesorii după două săptămâni de predare online. Pierd mai mult TIMP

După mai bine de două săptămâni de la închiderea școlilor, o platformă online de tip cancelarie virtuală prezintă o evaluare proprie asupra nevoilor și preferințelor pe care le au profesorii care predau la distanță: ce aplicații folosesc, modul în care le folosesc, ce tip de conținut le-ar fi util, cât de dificilă a fost adaptarea. Evaluarea se bazează pe un eșantion de 301 de cadre didactice, care au răspuns în perioada 19-25 martie.
Site-ul specializat Didactic.ro, care face parte din rețeaua Intuitext, arată, într-o prezentare transmisă EduPedu.ro, ce experiențe au împărtășit cadrele didactice care au participat la această evaluare. Site-ul nu menționează valori de reprezentativitate pentru studiu, dar menționează componența eșantionului:


educatori și profesori din învățământul primar, gimnazial și liceal, din mediul urban (64,1%) și rural (35,9%).

Număr de participanți care au defășurat deja ore la distanță: 95,3%.

Număr de profesori care au folosit soluții video pentru a susține lecțiile la distanță:

48% (55% dintre cadrele didactice din învățământul primar, 54% dintre cadrele din învățământul gimnazial, 43% dintre cadrele din învățământul liceal).

Cele mai populare aplicații folosite de participanții la evaluare:

Zoom – 25,3% dintre respondenți
WhatsApp – 14,6%
YouTube – 10,1%

42,2% dintre participanți spun că alocă peste 3 ore în plus pentru pregătirea orelor în contextul actual, față de perioada când școlile erau deschise.

Telefonul este cel mai folosit aparat de către elevi, în aceste zile.

Peste jumătate dintre participanți (54,7%) au spus că nu au reușit să intre în legătură cu toți elevii din clasă. Motive menționate: elevii nu au internet, elevii nu au laptop/tabletă/calculator, dezinteresul părinților, lipsa materialelor didactice, lipsa sprijinului diriginților.

Ce tipuri de resurse educaționale, ca suport de predare și evaluare, sunt cerute de profesorii participanți:

General: filmulețe, animații de predare, seturi de exerciții cu feedback imediat, teste de evaluare online, experimente video și interactive, rapoarte cu activitatea online a clasei, planșe, joculețe educaționale.
La ciclul primar: filmulețele, animațiile și jocurile interactive
La gimnaziu: exerciții cu feedback imediat, teste de exersare și evaluare, lecții interactive.
La liceu: experimente virtuale, lecții interactive, teste online și rapoarte de activitate.